مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از وقوع ۳۳۷ حادثه در استان زنجان طی ۶ ماه امسال خبر داد وگفت: ۲۷۶ مورد از این حوادث جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آبگرفتگی و هفت مورد غرق شدگی بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ 13 October 2021

سید قاسم موسوی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سازمان جهانی برای ۲۱ مهرماه سالروز حوادث و بلایای طبیعی برنامه‌های ۱۰ ساله تدوین و ارائه می‌کند که دارای اهداف و اولویت است.

وی از ۲۰۰ خانه هلال در سطح استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: برای ایجاد آمادگی نیروهای هلال دوره‌های آمادگی عملیاتی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان بر لزوم همکاری بین بخشی برای پیشبرد اهداف هلال احمر برای ارائه آموزش‌های کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و ابراز داشت: کمک به بهبود فرهنگ مقابله با بلایای طبیعی و غیر طبیعی از وظایف عمومی است.

موسوی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، صحبت و اقدام برای آمادگی در این حوزه تسهیل شده که باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

وی گفت: ارائه آموزش‌های مورد نیاز در حوزه درک خطر از وظایف هلال احمر است و در این مورد بیش از ۹ هزار نفر از آموزش‌های هلال احمر استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از وقوع ۳۳۷ حادثه در استان زنجان طی ۶ ماه امسال خبر داد و ابراز داشت: ۲۷۶ مورد از این حوادث جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آبگرفتگی و هفت مورد غرق شدگی بوده است.

موسوی به اصلاحات روی داده در قوانین ساختمان سازی بعد از زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: همه این اقدامات برای کاهش تلفات جانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های قرمز در تلفات گاز دی اکسید کربن است که نیازمند اقدامات فرهنگی است، افزود: اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت بحران مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

موسوی با بیان اینکه تک تک آحاد جامعه باید برای همه حوادث و بلایا برنامه داشته باشند، گفت: تاکید بر این بوده که قرار نیست فقط سازمان‌های امدادی برنامه داشته باشند بلکه همه سازمان‌ها، همه مراکز دولتی، عمومی، خیریه، بخش خصوصی، مراکز صنعتی و خانواده‌ها نیز باید برنامه‌ای برای این مهم داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به اجرای طرح خادم اشاره کرد و یاد آور شد: برای ورود به فصول زمستان دوره‌های مورد نظر از جمله دور ه‌های دور میزی برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار