استاندارزنجان بر ضرورت تسهیل در حمایت از تولید و رفع موانع این حوزه تاکید کرد و گفت: حضور و همراهی دستگاه قضا در این زمینه روند تسهیلگری و توسعه استان را شتاب می‌بخشد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، دکتر محسن افشارچی شامگاه چهارشنبه در دیدار با رییس کل دادگستری استان، دادستان، معاونان و روئسای سازمان‌های زیرمجموعه دادگستری با اشاره به اهمیت و ضرورت افزایش توان کشور در حوزه های مختلف برای مقابله با تحریم ها، تهدیدها و جنگ اقتصادی دشمنان خاطرنشان کرد: امروزه کشور در جبهه اقتصادی که توپ و تانک ندارد در حال مقابله با دشمنان است و برای حفظ منافع ملی، سرنوشت کشور را وابسته به مذاکره نخواهد کرد لذا با افزایش توان در تمامی زمینه ها بایدبتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی به تجربه هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دراین دوران یادگرفتیم که چگونه دفاع کنیم چون تحت مدیریت ودرایت رهبر معظم انقلاب بودیم که خودآشنابه ابعاد نظامی بودند و امروز هم صیانت از استقلال کشور در مقابل دشمنان، از درایت مدبرانه مقام معظم رهبری است.

افشارچی بابیان اینکه در جنگ اقتصادی حال حاضر،آرایش جنگی بایدبه شکل دیگری باشد، خاطرنشان کرد: برای سرپانگه داشتن منابعی که باعث تولید ثروت و ایجاداشتغال هستند بایداز تمام توان خود بهره بگیریم و حضور مجموعه قضایی در کنار ما، در امتداد همان آرایش جنگی است.

استاندارزنجان با قدردانی از تلاشهای مجموعه دستگاه قضایی استان در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع،گفت: در بازدید از واحدهای تولیدی، بدون استثنا همه آنها بر تعامل، مساعدت و تلاش‌های دستگاه قضایی استان در راستای رفع موانع و مشکلات خود شهادت دادند.

افشارچی باتاکید بر اینکه مصوبات جلسات مربوط به رفع موانع و حمایت از تولید بایدضمانت اجرایی داشته باشدگفت: این امر با حضور مجموعه های مختلفی ازجمله واحدهای نظارتی، امنیتی و دادگستری در جلسات مربوطه محقق می‌شود.

وی بابیان اینکه در صورت نیاز،از حقوقدانان هم درجلسات رفع موانع تولید دعوت خواهد شد، اظهار داشت: برخی از مصوبات قبلی که اجرایی نشده اند به دلیل تعارض با قوانین بالادستی بوده ولی با حضور حقوقدانان می توان این خلاء را هم با سرعت برطرف کرد تا مصوبات معطل نمانند.

افشارچی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور، اصلی‌ترین وظیفه ما،پشتیبانی از تولید و مانع زدایی است که رهبر معظم انقلاب هم در شعار سال، برآن تاکید فرموده‌اند.

استاندار زنجان باتاکید براینکه این موضوع را باید در برش استانی پیگیری کرده و انجام دهیم،گفت: تلاش می کنیم تاکاغذبازیهای اداری در حوزه پشتیبانی ا ز تولید و مانع زدایی دراین حوزه به حداقل برسد.

وی بااشاره به اظهارات رییس کل دادگستری استان مبنی بر ۲۰۰ مورد رفع موانع تولید و گرهگشایی گفت: این امر نشان از انجام یک برنامه منسجم دارد، لذا این روال را ادامه میدهیم و برای واحدهای باقیمانده نیز امور را تسریع و تسهیل می‌کنیم تا گره‌ها، سریعتر گشوده شود.

استاندار زنجان با تاکید بر لزوم حل مشکلات در حوزه‌های مختلف،به ویژه حوزه اقتصاد استان، گفت: امیدوارم با تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم و مساعدت مجموعه دادگستری استان،در پایان مسئولیت خود، زنجانی بهتر از آنچه که تحویل گرفتیم، تحویل دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار