رئیس هیئت پزشکی - ورزشی استان زنجان گفت: هیئت پزشکی- ورزشی استان زنجان از کمبود امکانات به خصوص آمبولانس که جزء ضروری‌ترین وسایل برای این هیئت محسوب می‌شود رنج می‌برد.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 26 October 2021

با توجه به پیشرفت‌های ورزش و اینکه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در دنیا به صورت علمی انجام می‌شود در این راستا هیئت پزشکی - ورزشی همواره در کنار ورزشکاران بوده و رسالت آموزش، پیشگیری از آسیب، درمان، توانبخشی و پوشش بیمه درمانی ورزشکاران را برعهده دارد.

در تمامی مباحث ورزشی اعم از آموزش، پیشگیری، درمان، تغذیه، روانشناسی این هیئت می‌تواند اعمال نظر کند و نقش آن در کنار هیئت‌های ورزشی حائز اهمیت است.

با توجه به نقش مهم هیئت پزشکی - ورزشی متاسفانه در استان زنجان این هیئت از داشتن امکانات مناسب از جمله فیزیوتراپ و آمبولانس مجهز رنج می‌برد و همین موضوع سبب اعتراضات زیاد ورزشکاران زنجانی شده است به طوری که برخی از ورزشکاران ملی مجبور می‌شوند برای درمان به تهران مراجعه کنند.

در این راستا صدیقه دهنایی رئیس هیئت پزشکی - ورزشی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با شروع ویروس کرونا جامعه ورزشی بسیار متضرر شد و در این بین هیئت پزشکی - ورزشی نیز از این امر مستثنی نیست و این هیئت مجبور به تعدیل نیرو شد.

وی افزود: با بسته شدن هیئت‌های ورزشی و بسیاری از باشگاه‌ها با افت شدید بیمه ورزشی مواجه شدیم و تمام فعالیت‌های ورزشی محدود شد ولی سعی کردیم فعالیت‌ها تعطیل نشود و فعالیت‌ها به صورت محدود ادامه داشته باشد.

رئیس هیئت پزشکی - ورزشی استان زنجان به فعالیت هیئت پزشکی ورزشی استان اشاره کرد و گفت: این هیئت تلاش کرده خدمات فیزیوتراپی، حرکات اصلاحی، تغذیه، روانشناسی و کمیته پوشش مسابقات را به نحو مطلوب به ورزشکاران تحت پوشش ارائه نماید.

وی با اشاره به کمبود فیزیوتراپ در سطح کشور گفت‌: یکی از مهمترین دغدغه‌ی این هیئت ارائه خدمات فیزیوتراپی است و استان زنجان نیز همانند سایر استان‌ها با کمبود فیزیوتراپ مواجه است و حتی بسیاری از استان‌ها فیزیوتراپی خود را تعطیل کرده‌اند.

دهنایی افزود: به دلیل شرایط اقتصادی و مالی، فیزیوتراپی‌های کمی هستند که تمایل داشته باشند با هیئت‌های پزشکی- ورزشی همکاری کنند اما ما تلاش می‌کنیم که خدمات فیزیوتراپی را در حد مطلوب به ورزشکاران ارائه دهیم.

وی بیان کرد: راس کار ما حرکات اصلاحی ورزشکاران در کنار تغذیه و ورزش است و از دبیر فدراسیون کشوری درخواست کرده‌ایم تا بتوانیم زنجان را به عنوان قطب حرکات اصلاحی هیئت‌های پزشکی- ورزشی در سطح کشور معرفی کنیم.

وی افزود: تلاش ما این است ورزش‌هایی که در راستای سلامتی ذهن، و روح از جمله یوگا و تای‌چی است را در کنار ورزش‌های جسمانی زنده نگه داریم.

رئیس هیئت پزشکی - ورزشی استان زنجان به بیمه ورزشکاران اشاره کرد و گفت: قبل از کرونا تعداد 53 هزار بیمه شده ورزشی داشتیم اما در شش ماهه سال 99 این مورد به حداقل خود و به کمتر از 15 هزار نفر رسید اما این تعداد در شش ماهه اول سال 1400 به بیش از 25 هزار نفر رسیده و این جای امیدواری است زیرا تا رسیدن به اهداف هیئت تا آخر سال با واکسیناسیون خوبی که انجام شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط باشگا‌ه‌ها بتوانیم به هدف نهایی نزدیک شویم.

ضربه کرونا

وی به گلایه‌مندی برخی از ورزشکاران نسبت به ارائه خدمات بیمه اشاره کرد و افزود: در فاصله بین شیوع ویروس کرونا و بسته شدن باشگاه‌ها بسیاری از ورزشکاران تمرینات انفرادی داشته و خود را بیمه نکردند و اگر در این زمان دچار آسیب شده‌اند شامل ارائه خدمات بیمه‌ای هیئت نمی‌شوند زیرا نباید فاصله حتی یک روزه بین قطع و وصل شدن بیمه ورزشکاران ایجاد شود.

دهنایی با اشاره به سقف بیمه تا 17 میلیون تومان اشاره کرد و ‌افزود: هیچ تفاوتی بین بیمه معمولی و دانش‌آموزی وجود ندارد و هیئت ورزشی فقط از لحاظ دارویی و انجام کارهای بیمارستانی و عمل جراحی ورزشکاران بیمه پرداخت می‌کند و مکمل‌ها شامل بیمه نمی‌شوند.

وی به کمبود آمبولانس هیئت پزشکی - ورزشی اشاره کرد و گفت: آمبولانس که از ضروری‌ترین امکانات این هیئت است اما از داشتن آمبولانس استاندارد که در منزلت ورزشکاران باشد محروم هستیم و از کمبود آن بسیار رنج می‌بریم.

این مسئول عنوان کرد: اگر چند مسابقه همزمان در استان انجام شود نمی‌توانیم ارائه خدمات بدهیم. همچنین در مسابقات ورزش‌های خطرناک مجبور هستیم تا از آمبولانس‌های اورژانس استفاده کنیم و آمبولانس ما نمی‌تواند پاسخگوی مصدومیت‌های حاد باشد و تا به امروز نیز تلاش‌ها این هیئت نتیجه نداده است.

رئیس هیئت پزشکی- ورزشی استان زنجان افزود: با این وجود این هیئت سعی کرده پوشش مسابقاتی که در هفته‌ گذشته در استان انجام شد خدمات را به نحوه مطلوب ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار