مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: با اقدامات انجام شده، تجهیز و مرمت موزه باستان‌شناسی مردان نمکی به پایان رسید و بر این اساس درهای این موزه به روی علاقه مندان به بازدید بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 01 November 2021

موزه باستان شناسی مردان نمکی زنجان به روی علاقه‌مندان بازدید گشوده شد

امیر ارجمند روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران، افزود: این پروژه با همکاری و مشارکت نزدیک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان با هزینه ۱۲ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: مرمت و کف سازی، تعمیر لمبه های سقف، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، اجرای سیستم تهویه VRF، تعمیر و رنگ‌آمیزی در و پنجرهای موزه مردان نمکی، از اواسط تیر امسال آغاز و روز گذشته به پایان رسید.

این مسوول، هدف اصلی از اجرای این طرح را هویت بخشی، شکل‌دهی و تبدیل کردن آن به موزه‌ای مناسب برای مردان نمکی چهرآباد و اشیای کشف‌شده از این معدن ذکر کرد.

ارجمند افزود: با مشارکت بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان همچنان ساماندهی مخزن و مجموعه مردان نمکی، مرمت اشیای کشف‌شده و تجهیز سایر بخش‌های موزه ذوالفقاری همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان خاطر نشان کرد: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در ۲ طبقه با دیوارهای بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی‌نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار