مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت، برای ۲ هزار و ۴۹۳ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید بالای ۱۸ سال سن و فاقد شغل و درآمد، کمک هزینه‌ای از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت متمرکز از طریق بهزیستی کشور واریز شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶ 02 November 2021

محمد محمدی قیداری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون بهزیستی، اقدامات هدفمندی را، در جهت قادر سازی شخص معلول، به منظور دستیابی به سطح نهایی توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی روانی، اجتماعی و حفظ این توانایی ها برای تغییر زندگی افراد دارای معلولیت و برای استقلال بیشتر آنها انجام می‌دهد.

وی یادآوری کرد: در زمان حاضر ۲۲ هزارو ۲۳۷ نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند که ۱۱ هزارو ۵۱ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

این مسوول، با اشاره به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر ادامه داد: هم اکنون خانواده یک نفره، ۳۵۰ هزار تومان، خانواده ۲ نفره، ۵۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره، ۷۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره، ۹۰۰ هزار تومان و خانواده پنج نفره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کنند که گامی مهم در راستای کاهش مشکلات ناشی از فقر مطلق است.

وی بیان کرد: بر این اساس در سه نوبت قبلی براساس بعد خانوار مبلغ ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان واریز می‌شد، در این نوبت با تامین اعتبار ۴۸۰ هزار تومان به ازای هر خانوار واریز شده است.

محمدی با اشاره به اینکه اغلب معلولانی که دچار معلولیت جسمی و حرکتی، بینایی و شنوایی هستند اغلب توانایی ادامه تحصیل تا درجات عالی را دارند و می توانند از مساعدت‌های مالی بهزیستی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزارو ۱۲۱ دانش آموز و ۱۹۴ دانشجو تحت پوشش بوده و از خدمات کم هزینه تحصیلی بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: از سال تحصیلی جدید، بر اساس دستورالعمل‌های سازمان و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده شهریه‌های زیر پنج میلیون تومان بطور کامل و بالای پنج میلیون تومان طبق شیوه نامه " اگر مددجو زیر دهک هفت باشند و شدت معلولیت او خیلی شدید و شدید و متوسط باشند و یا فرزند سازمان باشند" بصورت صد درصدی پرداخت می‌شود.

محمدی با اشاره به موضوع استفاده معلولان جسمی و حرکتی از پلاک ویژه نیز اضافه کرد: با توجه به بخشنامه جدید، معلولان جسمی و حرکتی متوسط و شدید که در اندامهای تحتانی دارای معلولیت بوده و دارای گواهی نامه معتبر با نوع معلولیت هستند، می توانند از پلاک ویلچری استفاده کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان بعد از انجام نامه نگاری‌ها، پلاک خودرو آنها به پلاک ویلچری تغییر می یابد که گروههای هدف می توانند از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند. سایر معلولین واجد شرایط با توجه به بررسی های مددکاری و مطابق با دستورالعمل ویژه تردد می‌توانند از سایر خدمات تردد که شامل معرفی نامه های روزانه طرح ترافیک و هزینه ایاب و ذهاب است استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار