با توجه به آمار بالای واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در استان زنجان مسئولان این استان نوید می‌دهند که از ۱۵ آبان تمام مدارس استان به صورت تدریجی آموزش حضوری دانش‌آموزان را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 03 November 2021

به گزارش تابناک زنجان، بیش از یک و نیم سال است که آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی انجام می‌شود. این روش آموزش با اینکه توانسته راهکاری برای جبران تعطیلی آموزش حضوری باشد اما همواره با کم‌ و کاستی‌هایی همراه بوده است به طوری که مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز نسبت به افت تحصیلی پنهان دانش‌آموزان که در سال‌های آتی خود را به نمایش خواهد گذاشت هشدار داده‌اند.

از سویی دیگر فراهم نبودن زیرساخت‌هایی همچون بستر اینترنت نیز سبب شده تا در برخی از مناطق محروم دانش‌آموزان از آموزش در فضای مجازی برخوردار نباشند و ترک تحصیل نمایند. اما راهکاری که در ماه‌های پیش‌رو برای ارائه آموزش حضوری به دانش‌آموزان ارائه شد تزریق واکسن به قشر بالای 12 سال بود. خوشبختانه با تامین واکسن در حجم بالا روند واکسیناسیون نیز سرعت گرفت و مردم نیز اقبال مناسبی برای واکسیناسیون داشتند. در استان زنجان نیز اقشار مختلف مردم برای عادی شدن شرایط و دانش‌آموزان برای حضوری شدن مدارس از تزریق واکسن استقبال مناسبی داشته‌اند.

در این راستا محمدرضا صائینی اظهار داشت: تا حال حاضر در سطح استان زنجان بیش از یک میلیون و 280 هزار دوز واکسن برای نوبت نخست و دوم تزریق شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم استان از اقشار مختلف همراهی خوبی برای تزریق واکسن داشته‌اند افزود: این استان جزء استان‌های برتر در تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه هدف ما رسیدن به 100 درصد واکسیناسیون و ایمنی جمعی است گفت: مردم باید از فرصت ایمن‌سازی استفاده کنند‌ که سبب می‌شود بیماری کنترل شود و بیشتر محدودیت‌ها کم و حتی برداشته شود.

وی با بیان اینکه تزریق دوز نخست واکسن کرونا برای افراد بالای 12 سال بیش از 87 درصد و تزریق هر دو دوز برای 62 درصد این رده سنی انجام شده است، گفت: واکسیناسیون کامل افراد بالای 18 سال نیز بیش از 62 درصد بوده است.

صائینی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 92 درصد جمعیت بالای 60 سال استان واکسینه شده و ادامه روند واکسیناسیون برای تمام اقشار واجد شرایط همراهی مردم را می‌طلبد.

اما در خصوص آمار ارائه شده واکسیناسیون افراد بالای 12 سال که نویدی برای بازگشایی مدارس در سطح استان است، حسن مظفری مدیر‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: از 15 آبان ماه تمام مدارس استان زنجان به صورت تدریجی و البته ترکیبی کلاس‌‌های خود را آغاز خواهند کرد و مطابق با مقررات اجازه بازگشایی مدارس داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان زنجان نیز تابع تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا است، گفت: مدارس با جمعیت پایین‌تر از 15 نفر که عموم مدارس روستایی را شامل می‌شود از سوم مهر‌ماه حضوری دایر است و آموزش دانش‌آموزان انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار