کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی ۲ روز متوالی با میزان دمای ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان نخستین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۰۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 08 November 2021

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان دما از ایستگاه های هواشناسی خیرآباد ۱۱- درجه سانتیگراد گزارش شد که به عنوان نخستین ایستگاه سرد کشور بود.

وی با بیان اینکه طی مدت یاد شده گیلوان از توابع شهرستان طارم با دمای ۱۸+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان زنجان گزارش شد، میزان دمای فعلی شهر زنجان (مرکز استان) را ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان دما در مقایسه با مدت مشابه روز گذشته در همین ساعت تغییر نکرده است.

سلطانی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، هوای سرد تا پایان روز دوشنبه در استان مستقر بوده و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز با افزایش نسبی (۳ تا ۵ درجه) مواجه شده و مجدد طی روزهای پنجشنبه و جمعه سرد خواهد شد.

وی ادامه داد: اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی وارد منطقه شده و هوای این استان را تا روز جمعه تحت تاثیر قرار خواهد داد که با توجه به سرد بودن هوا احتمال اینکه بارش ها در نقاط سردسیر به شکل برف باشد دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: روز پنجشنبه وزش باد نقاط مختلف استان زنجان را در خواهد نوردید که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته سرعت آن می تواند به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار