کارشناس هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه روز گذشته و امروز زنجان به عنوان سردترین مرکز در کشور ثبت شد گفت: از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی جدیدی به استان وارد می‌شود که علاوه بر ایجاد بارندگی سبب کاهش محسوس دما خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 08 November 2021

در طول روز‌های اخیر استان زنجان میزبان ورود سامانه‌های بارشی با شدت و ضعف بوده، علاوه بر اینکه این سامانه طراوت خاصی به استان داده اما دمای هوا را نیز به شدت کاهش داده است به طوری که این استان با دمای 7 و 11 درجه زیر صفر دو روز متوالی به عنوان سردترین در کشور به ثبت رسیده است.

در این راستا حسین سلطانی، کارشناس خدمات عامه سازمان هواشناسی استان زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به اینکه تا روز چهارشنبه وضعیت پایداری به لحاظ جوی در استان وجود خواهد داشت، اظهار داشت: در بیشتر ساعات آسمان صافی را شاهد خواهیم بود اما در طول روز‌های سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به میزان پنج درجه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد و دمای هوا دوباره با افت مواجه خواهد بود و سبب ایجاد بارندگی در سطح استان خواهد شد.

کارشناس خدمات عامه سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: از روز پنج شنبه وزش باد را نیز در استان شاهد خواهیم بود که سبب ایجاد سرعت‌هایی به میزان 40 تا 60 کیلومتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته زنجان دارای سرد‌ترین دما در بین مراکز استان‌ها بود و دمای هوا به منفی 7 درجه کاهش یافت تصریح کرد: امروز نیز ایستگاه خیرآباد با 11 درجه زیر صفر به عنوان نخستین ایستگاه سرد کشور ثبت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار