مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: وضعیت جوی این استان از صبح فردا /پنجشنبه/ تا ظهر شنبه در حالت هشدار نارنجی (جهت آمادگی) قرار خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 10 November 2021

 

محمدرضا رحمان‌نیا روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای اظهار داشت: طی این مدت بارش باران و برف، احتمال وقوع رعد و برق در برخی مناطق و ریزش تگرگ، افت محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید را شاهد خواهیم بود که لازم است عموم مردم هشدارها و توصیه ها را جدی تر گرفته و بیشتر رعایت کنند.

وی به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره و افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم، لغزندگی و آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، احتمال انسداد برخی مسیرهای ارتباطی، سیلابی شدن مسیل ها، مه آلودگی و کاهش دید افقی، کولاک برف به ویژه در محورهای کوهستانی و بادگیر ازجمله مخاطرات احتمالی ناشی از این شرایط جوی است.

رحمان نیا به انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک، اطمینان از عملکرد سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دمای سالن‌ها و اعمال تهویه در مرغداری ها و دامداری ها، تهیه خوراک پرانرژی برای دام ها، محافظت از تاسیسات کشاورزی و ماشین آلات و استفاده از ضدیخ در رادیاتور ماشین آلات، محافظت از انبارها، گلخانه ها و تنظیم دما، جمع آوری و حمل محصولات برداشت شده به محل های مناسب، محافظت از نهال ها، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندوهای و خودداری از استقرار در ارتفاعات و کنار جاده ها، کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی و کاهش غذا دهی به میزان نصف نرمال، شکستن یخ ها و هوادهی استخرها به منظور جلوگیری از یخ بستن آب و کاهش اکسیژن محلول در آب، تنظیم جیره غذایی در مزارع پرورش ماهی و قطع آن در زمان وقوع افت شدید دما، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها و جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرها، توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان در این اطلاعیه از کشاورزان و باغداران خواست در زمان وقوع رعد و برق حتی الامکان از مناطق پُرخطر فاصله بگیرند.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۸- درجه سانتیگراد سردترین ایستگاه هواشناسی در سطح استان و کشور گزارش شد.

حسین سلطانی افزود: طی مدت یاد شده گیلوان در شهرستان طارم نیز با میزان دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۲+ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۳ درجه افزایش نشان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار