رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به مشکل چندین ساله بیرون‌زدگی آب‌های زیر سطحی از منازل مردم گفت: مسئولان سازمان‌های مختلف سعی بر منحرف کردن این مسئله از حیطه وظایف خود دارند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 14 November 2021

 

منصور مرادلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زنجان ، با اشاره به اینکه مشکل بیرون‌زدگی آب‌های زیرسطحی چند سالی است که گریبانگیر مردم شهر زنجان شده است اظهار داشت: این مسئله در برخی نقاط از جمله جنوب شهر نمود بیشتری دارد اما با گذشت چندین سال از مشکل بالا آمدن آب‌های زیر‌ سطحی و اعتراض شهروندان هنوز اقدام جدی در این زمینه انجام نگرفته است. حتی در بعضی موارد سبب شده تا مردم منازل خود را تخلیه کنند که عموماً این افراد از گروه‌های محروم و آسیب پذیر جامعه نیز هستند.

وی با بیان این‌که در طول ماه‌های اخیر اعضای شورای شهر و نماینده مردم زنجان در مجلس از برخی نقاط شهر که مشکل بیرون‌زدگی آب دارند بازدید داشته‌اند، افزود: برخی خانه‌ها در محله‌های کوی فلسطین و اصغریه به علت بالا آمدن آب‌های زیر سطحی خیس و دیوارها به علت نفوذ آب ترک خورده‌اند و امکان ریزش هر لحظه‌ای دیوار‌ها وجود دارد و اصلا قابل سکونت نیست با این وجود این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی توسط مسئولان امر است.

رئیس شورای شهر زنجان گفت: در خصوص مشکل مذکور هنوز اقدام جدی انجام نگرفته و این مسئله به خوبی مدیریت نشده است چرا که حل این مسئله نیاز به کار گروهی متشکل از سازمان‌های ذی‌ربط از جمله آب منطقه‌ای دارد و این موضوع باید به طور جامع بررسی شود زیرا هر دستگاهی دارای وظایف خاصی است و باید مسئولیت‌ها شفاف‌سازی شود اما ارگان‌های ذیربط همکاری لازم را ندارند.

وی به بودجه اختصاص داده شده برای لایروبی کانال‌ها اشاره و تصریح کرد: طرح لایروبی کانال‌های دفع آب‌های زیرسطحی در شهر زنجان چندین سال است که به شکل کامل اجرا نشده و سال گذشته برای لایروبی کانا‌ل‌های این محله‌ها تنها 300 میلیون تومان اعتبار از سوی شهرداری اختصاص داده شده است.

مرادلو با اشاره به اینکه بالا آمدن آب‌های زیر سطحی در اطراف رختشویخانه برای این محل تاریخی تهدید جدی محسوب می‌شود، بیان کرد: بر این اساس اعتبار 500 میلیون تومانی برای دفع آب‌های زیر سطحی این منطقه در سال گذشته در نظر گرفته شد.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه قنات‌های قدیمی که در منطقه صدر جهان قرار دارند مسدود شده‌اند اما عملیات زهکشی در عمق زمین در حال انجام است، گفت: سال گذشته سه عدد کف‌کش برای هدایت آب‌های زیر سطحی در این منطقه کارگزاری شد که با تکمیل شدن لایروبی قنات این اثر تاریخی از تهدید آب‌های زیر سطحی نجات پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه پدیده بالا آمدن آب‌های زیر سطحی در شهر زنجان از مدت‌ها قبل مطرح بود و مسائلی در این امر دخیل هستند، عنوان کرد: مسدود شدن قنات‌ها و فرسودگی شبکه انتقال آب از عوامل اصلی بالا آمدن آب‌های زیر سطحی در شهر زنجان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار