تعریض محور سلطانیه-قیدار یکی از شش پروژه مهم در دست احداث در حوزه راهسازی در استان زنجان است که مسئولان بعد از گذشت سال‌ها، افتتاح و تکمیل آن را به تیر ماه ۱۴۰۲ حواله کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 15 November 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، محور سلطانیه به قیدار یکی از پروژه‌های در دست احداث در حوزه راهسازی در استان زنجان است و جز پروژه‌های ملی نیز محسوب می‌شود. این محور از منظر گردشگری بودن شهر سلطانیه به دلیل وجود بلند‌ترین گنبد آجری جهان و اتصال زنجان به استان‌های شمالی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

با اینکه این پروژه جزء اولویت‌دارترین پروژه‌ها در استان است، اما هنوز مورد افتتاح قرار نگرفته و باز هم نبود اعتبار کافی مانع از پایان یافتن آن شده است.

در حالی که کارشناسان معتقدند اگر این پروژه تکمیل شود، اهمیت این جاده افزایش یافته و علاوه بر اینکه سبب رونق اقتصادی و گردشگری می‌شود می‌تواند در کاهش آمار تصادفات نیز موثر واقع شود.

در این راستا مسعود بیات‌منش، مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه در سطح استان قریب به یک هزار و 700 کیلومتر مسیر ارتباطی وجود دارد، اظهار داشت: 400 کیلومتر از مسیر در بحث تعریض، توسعه و احداث باند دوم در شش پروژه ملی تعریف شده است.

وی افزود: احداث باند دوم در 400 کیلومتر مذکور تقریبا نیازمند 3 هزار میلیارد تومان منابع است که با توجه به اولویت بندی‌هایی که در تعریض و احداث باند دوم مسیر‌های استان رخ می‌دهد، بنابراین احداث 32 کیلومتر باند دوم مسیر سلطانیه به قیدار جز اولویت‌ها قرار دارد.

مدیر‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تامین منابع مالی همواره به عنوان یکی از معضلات است گفت: با پیگیری‌های انجام شده طبق ماده 56 قانون، منابع مالی پروژه دو بانده کردن محور سلطانیه تا قیدار جذب شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیمانکاران بر روی پروژه مذکور در حال انجام کارند و روند کار در ماه‌های اخیر سرعت گرفته بود، عنوان کرد: پایان سال مالی 1401 که تقریبا برابر با تیرماه سال 1402 خواهد بود این پروژه تکمیل و مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

بیات‌منش تصریح کرد: از لحاظ توان اجرایی پروژه‌های راه‌سازی در استان هیچ مشکلی وجود ندارد اما تامین اعتبار و مسائل دیگر سبب می‌شود تا گاهاً اجرای پروژه‌ها با تاخیر انجام شود چرا که آب‌و‌هوای زنجان به نحوی است که تنها در مدت شش ماه می‌توان اقدامات راه‌سازی و زیر‌سازی را انجام داد.

با این وجود ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده نیز اواخر مهر ماه سال جاری خبر از جذب اعتبار 250 میلیارد تومانی از بانک عامل که در قالب تسهیلات است داده و گفته بود: قطعه آخر پروژه تعریض محور سلطانیه - قیدار از روستای پیرمرزبان بخش بزینه‌رود تا آقبلاغ پیمان‌سپاری نشده بود که واگذار شده و فعال است. همچنین قطعه نخست پروژه که از سمت سلطانیه به سمت قیدار تا جاده کمربندی را شامل می‌شود کاملا فعال شده است.

با این وجود جذب اعتبار نویدی برای تکمیل یکی از مهمترین پروژه‌های راه‌سازی استان زنجان است که سال‌ها بعد از آغاز به دلیل نبود اعتبار به اتمام نرسیده بود. با این حال با اینکه وعده افتتاح این پروژه به تیر ماه 1402 حواله شده است اما امید می‌رود حداقل این وعده شکل واقعیت به خود بگیرد و یکی از شش پروژه مهم راه استان به مرحله بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار