فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: محیط بانان این استان به منظور حفظ و حراست از تنوع جانوری و گیاهی به دوربین لباس محیط بانی تجهیز می شوند.
کد خبر: ۱۰۱۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ 20 November 2021

 

اسماعیل قلیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این دوربین های البسه محیط بانی، طی هفته جاری به محیط بانان تحویل خواهد شد، افزود: ثبت و ضبط وقایع، قابلیت فیلمبرداری در روز و شب، ردیابی و مدیریت بر عملکرد محیط بانان درحین ماموریت، ازجمله مزیت های بکارگیری این دوربین ها است.

وی با بیان اینکه این دوربین ها بسیار سبک بوده و دارای قابلیت ۶ ساعت تصویر برداری با تصویر و وضوح بالا "۴K" است، اظهار داشت: این دوربین ها متناسب با ماموریت های محیط بانی است و در اختیار تمامی محیط بانان استان قرار خواهد گرفت.

قلیزاده، افزود: در حال حاضر وقتی حادثه و درگیری برای عوامل محیط بانی پیش می آید آنها سند کافی برای اثبات و دفاع از خود ندارند که به حتم با وجود این دوربین های البسه، با سند و مدرک از خود دفاع کرده و حق و حقوقشان ضایع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با نصب این دوربین ها بر لباس محیط بانان، هرگونه اتفاق و درگیری رخ داده در طول ماموریت، ثبت و ضبط خواهد شد تا در صورت لزوم با مرجع قضایی ارایه شود، تصریح کرد: به کارگیری این دوربین ها می تواند در جلوگیری از حضور شکارچیان متخلف در مناطق تحت مدیریت و اراضی آزاد و شکار غیرمجاز حیات وحش، بسیار نقش آفرین باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار