مدیرکل میراث‌فرهنگی، استان خبرداد؛
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از ثبت ۹ اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان زنجان خبر داد و گفت: با ثبت این آثار تعداد بناهای ثبتی استان زنجان افزایش می یابد که این امر نشان دهنده تاریخی بودن این استان است.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 23 November 2021

به گزارش تابناک زنجان، امیر ارجمند از ثبت 9 اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان زنجان خبر داد و گفت: با ثبت این آثار تعداد بناهای ثبتی استان زنجان افزایش می یابد که این امر نشان دهنده تاریخی بودن این استان است.

ارجمند ادامه داد: این آثار شامل 5 بافته پارچه‌های ساسانی، یک کمربند دوره هخامنشی، یک جارو دوره ساسانی، یک کمربند دوره ساسانی که از معدن چهرآباد شهرستان زنجان کشف شده بودند و یک ظرف سفالی با دسته تزیینی از گورستان تاریخی شهرستان ایجرود است.

وی با بیان ثبت ملی آثار منقول در جهت اجرای قانون حفظ آثار ملی و آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز انجام می شود، تاکید کرد: با ثبت آثار منقول در فهرست ملی، مشخصات این آثار فرهنگی و تاریخی مستندسازی شده و نگهداری، مرمت و حفظ آنها با جذب بودجه های مصوب وزارتخانه میراث فرهنگی انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار