معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: امسال پویش‌های مردمی «هر ایرانی یک درخت» و «هر شهید هزار اصله درخت» برگزار می شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 06 December 2021

به گزارش تابناک زنجان، پیمان فقیه در جلسه هماهنگی نهال‌کاری و پویش ملی نهال‌کاری با بیان اینکه منابع‌طبیعی حسب وظایف ذاتی خود، فعالیت‌های محیط‌زیستی و توسعه جنگل را همیشه در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر بالای ۵۰۰ هکتار بحث غنی‌سازی مناطق جنگلی را داشته‌ایم و در مناطق مختلف استان که پتانسیل‌های جنگلی دارد، کارهای احیا و غنی‌سازی انجام شده و امسال نیز طبق روال گذشته بر اساس سقف اعتبارات انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال پویش‌های مردمی «هر ایرانی یک درخت» و «هر شهید هزار اصله درخت» برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یک حرکت همه‌جانبه از جانب مردم، کارخانجات و موسسات انجام شود که در این زمینه با تعداد زیادی از کارخانجات در این خصوص مکاتباتی انجام شده است.

رئیس اداره جنگل‌داری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه این جلسه با بیان اینکه هر ساله بحث غنی‌سازی و توسعه جنگل در جنگل‌های استان زنجان انجام می‌شود، اظهار کرد: حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد.

مجید معانی با بیان اینکه میزان سرانه جنگل در دنیا حدود ۶۰۰۰ متر و در ایران حدود ۲۰۰۰ متر بوده که زنجان از میانگین سرانه جهان و ایران پایین‌تر است، اظهار کرد: اکنون نیازمند همکاری همه افراد و سازمان‌ها هستیم و در خصوص احیای جنگل‌ها نیز بدون یاری همشهریان امکان‌پذیر نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی استان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه یگان حفاظت محیط‌زیست از سال ۸۴ در اداره‌کل منابع‌طبیعی استان زنجان فعالیت خود را آغاز کرده است، یادآور شد: استان زنجان یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که اگر همکاری شهروندان نباشد، نمی‌توانیم پیشگیری کنیم و از این نعمت خدادادی استفاده کنیم.

سرهنگ رضا مهدیون با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۹ و شماره تماس ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده پذیرش گزارش‌های مردمی است، ادامه داد: حدود ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های رخ داده به دلیل سهل‌انگاری شهروندان رخ می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار