مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: این اداره کل با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در خصوص برگزاری نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان همزمان با هفتمین جایزه ملی فیروزه همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 06 December 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، امیر ارجمند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان زنجان در ۲ رشته ملیله‌کاری و مسگری برگزار خواهد شد که این ۲ صنعت شاخص صنایع‌دستی در استان زنجان موجبات همکاری در این رویداد ملی شده است.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره در استان را، شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی و معرفی کالاها و محصولات فرهنگی و بومی استان ذکر و خاطرنشان کرد: این در حالی است که کالا و محصولات فرهنگی خیلی دقیق و همانند سایر کالاها دیده و جدی گرفته نشده است.

این مسوول ادامه داد: استان زنجان ظرفیتی همچون بقعه گنبد سلطانیه، بازار تاریخی زنجان، مردان نمکی و غیره و انواع آیین‌های فرهنگی و بومی را دارد که می‌تواند منشأ تولید آثار ارزشمند باشد.

وی مهلت ارسال آثار را ۱۰ آذر تا ۲۰ دی سال جاری عنوان کرد و گفت: ارزیابی و داوری آثار نیز ۲۰ تا ۲۵ دی امسال و آیین پایانی و برگزیدگان نیز ۲۸ همین ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد: جوایز نفر اول این جشنوار در هر بخش لوح سپاس و تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۳۵ میلیون ریال، نفر دوم در هر بخش لوح سپاس و تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال و نفر سوم در هر بخش نیز لوح سپاس و تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نشانی الکترونیکی این جشنواره نیز jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار