مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان:
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با تاکید بر اینکه از مسئولان می‌خواهیم دانشگاه فرهنگیان را دریابند، گفت: امسال به شدت نگران هستیم که به خاطر کمبود فضای دانشگاه فرهنگیان در زنجان، نتوانیم سهمیه خودمان را هم در جذب دانشجو بگیریم.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، کمال اجاقلو روز شنبه در نشست خبری، با اشاره به مشکل کمبود فضای دانشگاه فرهنگیان در استان زنجان افزود: اگر مسئله کمبود فضا حل شود می‌توانیم علاوه بر سهمیه خودمان، حتی سهمیه بیشتری هم بگیریم تا در آینده با کمبود معلم، مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور، با کمبود معلم روبه رو هستیم و در زنجان هم اوضاع در این خصوص خیلی مناسب نیست، گفت: به همین دلیل و به خاطر حساسیت ویژه که به آموزش و پرورش داریم، تا به امروز با وجود اینکه در دانشگاه فرهنگیان با مشکل کمبود فضای مناسب مواجه هستیم، هرگز از پذیرش سهمیه صرف نظر نکردیم.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، تصریح کرد: درخواست ما این است که هم آموزش و پرورش و هم افراد اثرگذار در آموزش و پرورش، بخواهند و اراده کنند که به ما سهمیه مناسب بدهند، تا نبود فضا مانع از گرفتن سهمیه استان نشود.

اجاقلو با بیان اینکه در دیدار اخیر با استاندار زنجان در خصوص تامین فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان نسبت به قبل امیدوارتر شده ایم افزود: نگاهی که دکتر افشارچی به این مقوله دارند امید به حل مشکل را بیشتر کرده است و امیدواریم با تعامل دستگاههای ذیربط از جمله مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و نوسازی مدارس، این مشکل حل شود.

وی کمبود هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان را هم از دیگر مشکلات موجود عنوان و تاکید کرد: ۲ مشکل عمده کمبود فضای دانشگاهی و هیئت علمی، نگرانی تعطیلی این دانشگاه را هر روز بیشتر از گذشته می کند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان مدیران ما باید تخصص لازم را داشته باشند، گفت: یکی از ویژگی های مهم این دانشگاه این است که تنها دانشگاهی است که در ترکیب هیئت امنای آن، رییس جمهور به عنوان رییس هیئت امنای دانشگاه است و مهم تر اینکه در استان هم، استاندار زنجان رییس کمیته استانی هیئت امناء دانشگاه بوده و رییس دانشگاه فرهنگیان نیز عضو این کمیته است.

اجاقلو در ادامه با استناد به فرمایش رهبری که فرمودند حتی یک معلم نباید خارج از مسیر دانشگاه فرهنگیان، وارد آن شود، اظهار داشت: به توصیه رهبری، وضعیت کمی و کیفی این دانشگاه، باید توسعه پیدا کند و نباید عده ای بی حساب و کتاب، وارد دانشگاه فرهنگیان شود.

بستن درهای تربیت معلم در یک برهه باعث کمبود معلم در حال حاضر شده است

وی با تاکید بر اینکه در برهه ای از تاریخ ایران، در جذب معلم دچار غفلت شدیم و امروز در مدارس خود دچار مشکل هستیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان امروز با ظرفیت یک دهم فعالیت می کند و همین امر، باعث شده است که هرکس به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط است، دغدغه و نگرانی داشته باشد.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، تصریح کرد: علت اینکه امروز با مشکل کمبود معلم، مواجه هستیم این است که در یک زمانی، درهای تربیت معلم را بستیم و امروز با چالش های ناشی از کمبود معلم درگیر هستیم.

اجاقلو عنوان کرد: نبود معلم در کلاس های درس در آغاز سال تحصیلی، که گلایه های والدین و دانش آموزان را هم در پی دارد، مصداق عینی کمبود نیروی آموزشی در آموزش و پرورش است.

وی اظهار امیدواری کرد با توجه و پیگیری های مسوولان دست اندرکار و حل مشکل کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان زنجان، جذب سهمیه دانشجوی این دانشگاه حتی بیشتر از سهمیه اعلامی، انجام و مشکل کمبود معلم برای سالهای آتی مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار