رنگ استان زنجان با کاهش آمار مرگ و میر و تعداد بستری‌های روزانه به آبی تغییر رنگ داد، امروز آمار مرگ و میر کرونا در استان به عدد صفر و آمار بستری‌های روزانه به زیر 10 نفر رسید.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱ 18 December 2021

به گزارش تابناک زنجان، این روزها کشور ما بعد از مدت‌ها تلاش و نگرانی در نوعی آرامش ناشی از کاهش چرخه ویروس کرونا به سر می‌برد که می‌تواند دلایلی متعددی از جمله واکسیناسیون و یا به نوعی ابتلای اکثریت مردم به بیماری کووید 19 باشد، حال آنکه در آینده چه اتفاقی بیفتد باید ببینیم.

این چرخش ویروس در مورد استان زنجان هم به تبع کشور روی داده و تعداد بستری‌های ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 روزها به زیر 10 نفر و تعداد فوتی‌ها روزانه به عدد صفر رسیده است، این در حالی است که آمار ابتلای روزانه به ویروس کرونا در دو بخش بستری و سرپایی در برخی از روزها به بالای 700 نفر هم رسیده بود.

حال که وضعیت بعد از مدت‌ها به سامان رسیده و اوضاع اندکی آرام شده آیا باید نگران آینده بود، چرا که ویروس کرونا ناشناخته است و هنوز نمی‌توان در مورد آینده اظهار نظر کرد که مصداق آن وضعیت برخی از کشورها است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار بیماران بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان در حال حاضر ۱۰۰ نفر است.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران بستری تجمیعی تاکنون ۳۶ هزار و ۳۰۸ نفر بوده است.

در هین حال گزارش دانشگاه علوم پزشکی نشان می‌دهد که موارد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در مراکز درمانی استان ۱۳ هزار و ۳۲۵ مورد بوده که ۹ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان ۱۳۴ هزار و ۷۶۵ مورد بیماری مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی هم در استان زنجان ثبت شده که ۵۹ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

مجموع موارد مثبت ویروس کرونا بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در سطح استان زنجان ۱۴۸ هزار و ۹۰ مورد گزارش شده است.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون یک هزار و 818 نفر جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار