رییس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۷۶۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به سه هزارو ۸۰ متقاضی ثبت نام شده و حائز شرایط در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 11 January 2022

بهزاد کردلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعلاً ثبت نام جدید نداریم و در صورت ابلاغ از وزارت راه و شهرسازی ثبت نام دوباره انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزارو ۶۲۲ نفر برای دریافت ودیعه مسکن در استان زنجان ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: جمعیت خانوار ثبت نام شده ۶۴ هزار و ۸۷۱ نفر است.

رییس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تا کنون ۲ هزارو ۷۹۵ نفر توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند، تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۷۴۷ نفر نیز در مرحله انتظار دریافت استعلام, تعیین شعبه و تشکیل پرونده هستند که با تامین اعتبار مورد نیاز و همکاری بیشتر بانک‌ها متقاضیانی که برای ودیعه مسکن در این استان ثبت نام کرده‌اند، تا پایان دی ماه می‌توانند وام خود را دریافت کنند.

وی به سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری کشور اشاره کرد و ادامه داد: ۷۰۰ میلیون ریال برای تهران، ۴۰۰ میلیون ریال برای سایر کلانشهرها (مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای سایر شهرها، سقف تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا است.

رییس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم ج سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

کردلو افزود: تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید بعد از تاریخ اول مهرماه سال ۱۳۹۹ باشد و چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تشکیل پرونده و تکمیل مدارک خود و معرفی ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار