۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زنجانی تحت پوشش طرح "دادرس" هلال احمر قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 16 February 2022

به گزارش تابناک زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در دهمین مرحله اجرای دادرس چهار هزار و 500 دانش آموز این استان تحت پوشش برنامه های آموزشی این طرح ملی قرار می گیرند.

موسوی افزود : اجرای طرح ملی دادرس "دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت" همزمان با دهه فجر در 150 مدرسه استان زنجان آغاز شده است.

وی گفت : سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوعد‌وستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این طرح زیر نظر معاونت جوانان هلال احمر استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در مدارس مقطع اول و دوم متوسطه در حال برگزار است به طوریکه در هر مدرسه 2 تیم 14 نفره از دانش آموزان با 2 نیروی ذخیره تشکیل می شود.
موسوی افزود : این تیم های دانش آموزی توسط مربیان مهارت های مربوط به کمک های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، پانداژ، آتل بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم ، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می گیرند.
وی افزود: این آموزش ها از 12 بهمن ماه آغاز و تا 20 اسفند امسال ادامه دارد که پس از فروکش کردن بیماری کرونا المپیادهای درون مدرسه ای در سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طرح ملی دادرس یکی ازبرنامه های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می رود که در تلاش برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان، افزایش آگاهی و مهارت های لازم برای آنها هنگام رویارویی با سوانح و بلایاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار