معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان :
معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد و در استان جنگل کاری توسعه می یابد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 09 March 2022

به گزارش تابناک زنجان، پیمان فقیه ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: منابع‌طبیعی حسب وظایف ذاتی خود، فعالیت‌های محیط‌زیستی و توسعه جنگل را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بالای ۵۰۰ هکتار بحث غنی‌سازی مناطق جنگلی را داشته‌ایم، اظهار کرد: در مناطق مختلف استان که پتانسیل‌های جنگلی دارد، کارهای احیا و غنی‌سازی انجام شده است.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پویش‌های مردمی «هر ایرانی یک درخت» و «هر شهید هزار اصله درخت» برگزار می‌شود.

فقیه تاکید کرد: هر ساله بحث غنی‌سازی و توسعه جنگل در جنگل‌های استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد، افزود: در استان جنگل کاری توسعه می‌یابد.

معاون فنی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، با بیان اینکه بحث توسعه جنگل با مشارکت مردم به صورت جنگل‌کاری طبیعی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برای اولین بار در استان زنجان استفاده می‌شود.

فقیه افزود: در استان زنجان جنگل طبیعی که چوب آن قابل استفاده برای قاچاقچیان باشد نداریم که این جنگل‌ها حدود ۷۰ هزار هکتار است که بیشتر از گونه ارس بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار