سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمان حاضر شهرستان خدابنده در وضعیت آبی و هفت شهرستان دیگر استان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 16 April 2022

دکتر مشهود تقیلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس در زمان حاضر رنگ کرونایی شهرستان‌های ابهر، ایجرود، خرم‌دره، زنجان، ماهنشان، سلطانیه و طارم در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.

این مسوول ادامه داد: براساس آمار وزارت بهداشت، از نظر اپیدمیولوژیکی نحوه‌ مراقبت و کنترل بیماری، این استان در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و علوم پزشکی زنجان در بین دانشگاه‌های بزرگ، جزو دانشگاه‌هایی است که شاخص‌های مراقبتی بیماری را در حد بسیار خوب دارد.

وی بر استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات تاکید کرد و گفت: ثابت شده است که اگر راه‌های انتقال بیماری کنترل شود، به میزان زیادی بروز بیماری کاهش می‌یابد و این مهم باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" ۱۷۲ هزار و ۷۶۹ نفر شده است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش های اعلام شده تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۱۴ هزارو ۳۳۴ نفر در استان زنجان رسیده است که ۱۲ هزارو ۴۱۲ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

سرپرست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است که در این راستا، سامانه ۳۳۰۱۹۰ در سطح استان و ۴۰۳۰ در سطح کشور پاسخگوی سوالات مردمی درخصوص این موضوع مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار