مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از آغاز دوره های آموزشی مجازی پیشگیری اولیه از اعتیاد خبرداد و گفت: این دوره با هدف افزایش خود مراقبتی و کاهش گرایش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان توسط هلال احمر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 16 May 2022

به گزارش تابناک زنجان، سید قاسم موسوی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری این دوره در جمع خبرنگاران افزود: امروزه آسیب های اجتماعی به اصلی ترین دغدغه مسئولان نطام تبدیل شده به طوری که مقام معظم رهبری بر پنج مورد از آسیب های اولویت دار شامل پیشگیری از اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، بزهکاری و رفتارهای ضد اخلاقی تاکید کرده اند که برای کنترل و کاهش این آسیب ها باید همه دستگاه های مسئول اقدام عاجل کنند.
وی تاکید کرد: هلال احمر با محوریت سازمان جوانان با تکیه به رسالت خود که کاهش آلام بشری و تامین سلامت انسانهاست برنامه های حوزه آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد را با جدیت بیشتری دنبال می کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به منظور تحقق اهداف والای جمعیت هلال احمر از جمله حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، با توجه به ماموریت اصلی سازمان جوانان هلال احمر یعنی تربیت و آموزش جوانان جهت انجام فعالیت های بشردوستانه و امدادی هدف از اجرای این پروژه، شبکه سازی و سازماندهی جوانان توانمند به موضوع پیشگیری از شیوع اعتیاد، در میان نسل جوان به عنوان حلقه های میانی است.
موسوی اظهارداشت: افزایش خود مراقبتی و کاهش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان، تغییر نگرش و تقویت رفتارهای محافظت کننده در میان این قشر و خانواده های آنان از طریق تاثیرگذاری برجنبه های شناختی، عاطفی و رفتاری آنان از اهداف دوره های آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد است.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ سلامت و غنی سازی اوقات فراغت از طریق مشارکت مستمر جوانان و نوجوانان در حوزه سلامت اجتماعی، اجتماعی کردن موضوع پیشگیری از اعتیاد، تقویت و توسعه مهارت معنویت و جهان بینی به عنوان مهمترین مولفه خودکنترلی و خود مراقبتی از دیگر اهداف این دوره های آموزشی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برگزاری کارگاه مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد یک برنامه آموزشی فشرده است که به صورت مجازی با هدف انتقال دانش و کسب مهارت در موضوع پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح مقدماتی با مشارکت اعضای شرکت کننده برگزار می شود.
موسوی، جامعه هدف این آموزش ها را اعضای جدیدالورود طرح ملی یاریگران هلال، مدیران، کارکنان و خانواده های جمعیت هلال احمر طرح یاریگران هلال و اعضای تیم های حمایت روانی و اجتماعی این طرح برشمرد.
وی افزود: این دوره آموزشی به مدت چهار روز، روزانه به مدت ۲ ساعت انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار