نماینده ولی فقیه و رییس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه هم اکنون بطور میانگین ۵۲ درصد واحدهای روستایی کشور نوسازی و مقاوم سازی شده است، گفت: بر این اساس در افق ۱۴۱۰ جشن ملی پایان مقاوم سازی واحدهای روستایی کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 24 May 2022

به گزارش تابناک زنجان، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز سه شنبه در افتتاح پروژه های بنیاد مسکن در روستای لگاهی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های کاری این بنیاد، عمران و آبادانی روستاها است، افزود: در رابطه با مناطق روستایی اقدامات متعددی از جمله تهیه، مطالعه علمی و اجرای طرح هادی روستایی انجام میگیرد.
وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح این است که پس از مشخص شدن کالبد اصلی، برای توسعه روستا و کاربری اراضی محدوده واقع در آن مشخص می شود بخاطر اینکه املاک روستاییان ارزش افزوده بالایی داشته باشد تفاهم نامه ای با سازمان ثبت و اسناد کشور انجام گرفته که سند برای املاک روستاییان صادر می شود.

این مسوول ادامه داد: امروز در روستای لگاهی زنجان نیز تعدادی اسناد روستایی به صاحبان آنان تحویل داده شد.
وی با بیان اینکه هدف دیگر از اجرای طرح هادی اصلاح معابر و خیابان ، سنگفرش و گذرگاهها در قالب سنتی است، اظهار داشت: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی و جلوگیری از بلایای طبیعی نیز تسهیلات ارزان قیمت نیز در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان مقاوم سازی روستایی زنجان از میانگین کشوری بالاتر بوده و ۵۵ درصد است، اضافه کرد: در کنار این مهم و با همکاری دستگاههای حمایتی، برای خانواده های دارای ۲ معلول به بالا و یا محروم تفاهم‌نامه ای برا احداث سرپناه انجام گرفته است.
این مسوول با بیان اینکه در روستای لگاهی چنین منازلی برا روستای لگاهی ساخته شده است ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه ریزی بتوانیم آبادانی را در سراسر کشور در افق ۱۴۱۰ پایان دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار