رئیس سازمان صمت زنجان گفت: ۳۹ واحد تولیدی در استان زنجان با روی کار آمدن دولت سیزدهم احیا شده و به چرخه تولید بازگشته است.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 24 August 2022

به گزارش تابناک زنجان، ناصر فغفوری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی واحدهای تعطیل اعم از آنهایی که در اختیار و تملک شبکه بانکی هستند و نیز واحدهای نیمه تعطیل که به دلیل اختلاف شرکا، بدهی و یا موانع پیش روی تولید در رکود بودند، از اولویت‌های کاری است، گفت: پیگیری لازم جهت راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی تعطیل، از مهمترین و اساسی‌ترین سیاستهای دولت سیزدهم و نیز دستور و حساسیت ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی تعطیل است.

وی ابراز داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ۳۹ واحد تولیدی در این استان احیا شده و به چرخه تولید، بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: این تعداد واحد تولیدی از زمان استقرار دولت سیزدهم از نیمه دوم سال گذشته تاکنون، در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی استان به گردونه فعالیت و چرخه تولید بازگشته‌اند.

فغفوری تاکید کرد: در حال حاضر اولویت اصلی بازگرداندن واحدهایی است که سند خورده و در تملک بانک هستند.

وی گفت: تفکیک زمانی برای اجرای فازهای احیا واحدهای دسته‌بندی شده نداریم و همه فازها توسط حوزه اقتصادی و نظارتی استان، به موازات هم پیگیری شده و پیش می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد پروژه‌های بزرگی که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند به چرخ فعالیت بازگردند وحداقل اشتغال ایجاد شده از سوی این واحدهای تولیدی، حدود ۷۱۵ نفر است.

فغفوری گفت: حجم سرمایه‌گذاری های انجام شده برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید، از سوی متقاضیان، حدود ۴۳ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در استان ۶۰ واحد اعم از تملکی و آنهایی که در مرحله صدور اجراییه برای تملک بانک‌ها هستند و یا واحدهایی که به خاطر مشکلات اساسی با ظرفیت پایین کار می‌کنند داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان به مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص رفع مشکلات واحدهایی که در تملک بانک هستند اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، شبکه بانکی باید در اسرع وقت برنامه‌های خود را برای احیای واحدهای تولیدی در تملک خودشان، اجرا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار