فرماندار شهرستان طارم گفت: ۱۰۴ پروژه در حوزه‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۸۷۸ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک زنجان، رضا علی انبار لو ظهر چهارشنبه در نشست خبری هفته دولت با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰۴ پروژه در حوزه‌های مختلف همچون عمران شهری و روستایی، برق‌رسانی، کشاورزی، ارتباطات، گازرسانی و… بااعتباری بالغ‌بر ۸۷۸ میلیارد ریال اجرا خواهیم کرد که بخشی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۳۷ برنامه مختلف برای گرامیداشت هفته دولت در شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: دیدار با مردم، کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی، حضور استاندار در شهرستان، غبارروبی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه کتاب، حضور بدنه دولت در نماز جمعه و ارائه گزارش از عملکرد دولت و.. برخی از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان طارم است.

این مسئول با اشاره به حضور دهیاران برخی روستاهای شهرستان در نمایشگاه موجود در تهران و ارائه توانمندی موجود در اقتصاد روستاهای شهرستان و معرفی و تبلیغ ظرفیت‌های شهرستان از این راه، تصریح کرد: برای حل مسائل و مشکلات شهرستان با هماهنگی استاندار و سطوح وزارت خانه‌ای دیداری با معاونین وزارتی داشتیم تا مسائل و مشکلات شهرستان را حل کنیم در همین خصوص با مسئولین در وزارت بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و وزارت ورزش و جوانان حضور یافتیم. همچنین نشست‌هایی نیز در وزارت نیرو در خصوص حل مشکل آب پایدار برای آب کشاورزی نیز داشتیم.

انبارلو با اشاره به طرح منسجم ده گردشی و بیان اینکه در این طرح به همراه مسئولین در روستاها حاضر می‌شویم و از قبل به دهیاران اطلاع می‌دهیم تا مشکلات روستا را احصا کرده و مطرح کنند، ادامه داد: در آینده نزدیک مرکز نوآوری شهرستان زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان در شهرستان نیز آغاز به‌کار خواهد کرد تا زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در شهرستان فراهم شود.

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به برگزاری جلسات با جوانان و نخبگان علمی و سیاسی شهرستان و دریافت نظرات و پیشنهادات جدید و برگزاری جشنواره گیلاس با حضور مسئولین و مردم شهرستان، استان و سایر استان‌ها که فرصت خوبی برای عرصه ظرفیت‌های شهرستان بود، عنوان کرد: راه ارتباطی گیلوان به منجیل در حوزه استان گیلوان ۸ کیلومتر نامناسب است و اصلاح آن جزو مطالبات مردم شهرستان طارم و استان گیلان و سایر مسافرینی که از این راه تردد می‌کنند است که جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس و مدیران کل و فرمانداران دو شهرستان در رودبار برگزار شد و مصوباتی داشتیم که پیگیر اجرایی شدن آن‌ها هستیم و یکی از نتایج جلسه روکش آسفالت بخشی از مسیر بود.

انبارلو گفت: پیگیر راه ارتباطی زنجان به طارم از محل بناب به سرخه دیزج نیز هستیم که در سفر رییس‌جمهور اعتباراتی برای این راه در نظر گرفته شد و درحال اجرا است که امیدواریم با حمایت مسئولین به‌زودی به سرانجام برسد. همچنین روکش اسفالت استاکل به درام نیز از مطالبات مردم شهرستان بود که فاز اولان اجرایی شد و امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده فاز دوم هم انجام شود البته پیگیر بهسازی و زیرسازی سایر راه‌های روستایی نیز هستیم و برخی از روستاها همانند راه روستای کلوچ‌آباد در دست اقدام است و اصلاح سه راهی شیت به چورزق هم از مطالبات نردم بود که بهسازی و زیرسازی آن در ۲.۵ کیلومتر انجام و افتتاح خواهد شد.

فرماندار طارم با اشاره به اعتبار راه خلخال، کلور به طارم و اجرای عملیات آن و انجام اقداماتی در زمینه‌های مختلف همچون کلنگ زنی پروژه های گازرسانی، احداث کانال‌های آبیاری، بهسازی مسکن روستایی، تکمیل پروژه‌های کنترل سیلاب در برخی مناطق، بهسازی معابر روستایی در برخی روستاها، اصلاح و بهسازی شبکه برق روستایی و.... بیان کرد: جاده تهم به چورزق مشکلات خاص خود را دارد و با توجه به ریزش‌های آن مسیر سعی داریم حتماً عوامل اداره راه همیشه در این راه مستقر باشند تا سریع‌تر عملیات بازگشایی و پاکسازی مسیر اتفاق بیفتد و امیدواریم در آینده نزدیک یک اعتباراتی برای رفع مشکل این راه به صورت اساسی در نظر گرفته.

انبارلو با اشاره به سفر وزیر بهداشت به شهرستان و بیان اینکه پیگیر تحقق یافتن قول‌های وزیر بهداشت همانند ارتقا بیمارستان و اورژانس و اختصاص یک دستگاه آمبولانس و دستگاه سی تی اسکن به شهرستان هستیم، اضافه کرد: تصمیم گیری درباره قیمت شن و ماسه در شهرستان انجمن صنفی شن و ماسه در استان تصمیم می‌گیرد و این انجمن نیز متناسب با قیمت کشوری تصمیم گیری می‌کند و اخیراً قیمتی برای شن و ماسه از طریق انجمن صنفی اعلام شده که پیگیر هستیم اگر امکان داشته‌باشد این قیمت کاهش یابد و کاهش قیمت شن و ماسه در اختیار خود شهرستان نیست.

وی تصریح کرد: پیگیر حل مشکل آب کشاورزی د آب شرب شهرستان نیز هستیم و با توجه به خشکسالی در کل کشور تنش آبی در شهرستان نیز وجود دارد البته بخشی از مشکلات ما در این دوره به دلیل عدم توجه به مشکلات در سال‌های پرآبی همانند مشکلات مخزن‌ها، شبکه‌ها، لایه روبی و… است که تأثیر هود را در سال‌های کم آبی نشان می‌دهد.

فرماندار شهرستان طارم با اشاره به انجام پروژه‌های مختلف در خصوص حل مشکل کم آبی در روستاهای مختلف شهرستان و با بیان اینکه دو محل برای تامین آب شرب مردم گیلوان شناسایی شده که اگر از نظر آزمایشات مختلف مشکلی نداشته باشد مشکل آب شرب گیلوان حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که شاید تولیدی آب کم نشده و مصرف ما بیشتر شده است و بیشتر مصرف آب در شهرستان برای کشاورزی است زیرا نردم در حیاط خانه‌های خود نیز درختان و باغچه‌های جدا دارند و استفاده از آب شرب برای آبیاری موجب بروز مشکل در فصول کم آبی سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار