مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با کارهای انجام گرفته طی فعالیت یک‌ساله دولت سیزدهم و با منابع ۳۶ میلیارد تومانی از محل تسهیلات اشتغالزایی و مشوق های بیمه ای و غیره برای بیش از ۷۰۰ مددجو شغل ایجاد شده است که اقدامی مهم به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 30 August 2022

به گزارش تابناک زنجان، سلمان حسینی با اشاره به اقدامات این نهاد حمایتی طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم افزود: افتتاح اولین پردیس سالمندان با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۱۲ سوییت، افتتاح اولین سالن اجتماعات خیر ساز ویژه جامعه هدف با ظرفیت ۱۵۰ نفر و با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله این اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: افتتاح مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان به تعداد ۳۰ نفر و افتتاح مرکز شبانه روزی مراقبتی بیماران روان مزمن(شفا) به ظرفیت ۸۰ از دیگر اقدامات این بخش محسوب می شود.

این مسوول، تنظیم اطلس کودکان کار و خیابانی شهر زنجان در سال گذشته برای بیش از ۳۰۰ نفر و اجرای طرح رصد و گزارش آسیب های اجتماعی شهرستانها با اعتبار بیش از یک میلیارد ریالی با ارائه پنج هزار و ۲۱۱ پرسشنامه در هشت شهرستان را از دیگر اقدامات این نهاد حمایتی در مدت یاد شده ذکر کرد.

حسینی افزود: در بازه زمانی یاد شده اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در راستای کاهش معلولیت به تعداد ۴۵ هزار و ۱۶۹ نفر با اعتبار نزدیک به پنج میلیارد ریال و اجرای طرح تعیین میزان شیوع و علل انواع نقص های منجر به کم توانی بیش از ۱۰ میلیارد ریال به تعداد ۱۳ هزارو ۸۰۰ انجام شده است.

وی اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه تامین، تهیه ودیعه مسکن مددجویی برای ۳۵۰ نفر، حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست از طیق انتقال به بستر خانواده(فرزندخواندگی و مراقبت خویشاوندی) به تعداد ۳۷ نفر دیگر اقدامات را شامل می شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: در این مدت بررسی تحلیلی و آماری فراوانی تماس با خط ۱۲۳ و مداخلات انجام گرفته برای شناسایی مناطق پرآسیب و آسیب خیز شهرستان زنجان(پژوهش) و بررسی رابطه خشونت خانگی علیه زنان و اعتیاد همسران در زنان متاهل شهرستان خرمدره(پژوهش) انجام گرفته است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار