معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با گلایه از پایین بودن آمار تزریق واکسن کرونا در نزد دانش‌آموزان استان گفت: امیدواریم با تشکیل تیم‌های سیار، واکسیناسیون را در مدارس از مهرماه آغاز کنیم.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴ 21 September 2022

به گزارش تابناک زنجان، مشهود تقیلو در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه روند واکسیناسیون کرونا در استان پایین بوده و دانش‌آموزانی که باید راهی مدرسه شوند کمتر از 50 درصد واکسن تزریق کرده‌اند.

وی افزود: با آغاز بازگشایی مدارس سعی می‌شود با همکاری آموزش و پرورش به‌شکل حضوری و با اخذ رضایت والدین واکسیناسیون کرونای دانش‌آموزان را داخل مدارس به صورت تیم‌های سیار انجام دهیم اما در این راستا اجباری وجود ندارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه از کاهش روند مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: شدت شیوع بیماری در استان کاهش یافته است؛ از سوی دیگر برخی افراد هم که به کرونا مبتلا می‌شوند به صورت سرپایی مداوا می‌شوند که خوشبختانه آمار مبتلایان پایین کاهش یافته است. از سوی دیگر مشکلی در ابتلای کرونای زائران اربعین وجود ندارد و به عبارتی دیگر آمار ابتلای زائران به کرونا نزدیک به صفر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری‌های رایج این فصل گفت: عفونت ویروسی شایعی که در این فصل وجود دارد بیماری آنفلوآنزا است و طبق دستورالعمل موجود واکسیناسیون در فصل پاییز انجام می‌گیرد.

تقیلو با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 4 هزار و 76 نفر تزریق واکسن آنفلوآنزا را انجام داده‌اند، تصریح کرد: از نظر تامین واکسن آنفولانزا و واکسیناسیون هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، اما توصیه ما به تزریق واکسن به گروه‌های پر خطر است.

وی خاطرنشان کرد: بیماران دیابتی، بیماران با مشکل ریه، مادران باردار، بیمارانی که سرطانی هستند و در مرحله درمان قرار دارند و بیمارانی با ایمنی پایین باید این واکسن (آنفلوآنزا) را تزریق کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار