به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان، متناسب با سرانه جمعیتی که در این مناطق ساکن خواهند شد، مدارس موردنیاز ساخته می شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 23 October 2022

به گزارش تابناک زنجان، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «ماده ۱۸» قانون شورای عالی آموزش و پرورش از ابتدا دارای برخی ابهامات بود و تا سال گذشته قابلیت اجرایی نداشت و در این راستا متولی این قانون اداره‌کل آموزش‌و پرورش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز کرد: براساس این قانون، دستگاهی که مسئول الحاق محدوده در یک منطقه است، موظف است مدارس منطقه مذکور را هم تامین کند و کمبود مدارس در شهرک‌های اقماری به دلیل ترک فعل شرکت‌های تعاونی مربوطه بوده که متاسفانه در این مورد کمبود مدرسه در شهرک‌های گلشهر کاظمیه، بسیجیان، الهیه، کوی فرهنگ، نانوایان زیاد است و در این میان اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان زنجان تنها مسؤولیت قانونی تامین مدارس در منطقه پونک را دارد، چرا که زمین‌های مسکونی این منطقه برای دولت است و متولی ساخت اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان، شهرسازی و تامین خدمات عمومی است و درحال حاضر در سطح شهر زنجان به ۵۰ تا ۶۰ مدرسه در مقاطع مختلف نیاز داریم تا این کمبود جبران شود و برای تامین این تعداد مدرسه باید اداره‌کل آموزش‌و پرورش و نوسازی مدارس همکاری کنند.

بیات منش تاکید کرد: تعهد ساخت مدارس در طرح نهضت ملی مسکن بر عهده راه و شهرسازی استان است و در طرح نهضت ملی مسکن استان زنجان، متناسب با سرانه جمعیتی که در این مناطق ساکن خواهند شد، مدارس موردنیاز هم ساخته می‌شود و در حال حاضر در کوی زنگان همزمان با ساخت واحد‌های مسکونی دو مدرسه نیز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: راه و شهرسازی استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن در سه مقیاس محله، منطقه و شهری مدرسه می‌سازد و در مقطع ابتدایی مقیاس محله سنجیده می‌شود یعنی ساکنان یک محله باید در منطقه مسکونی خود مدرسه ابتدایی داشته باشند و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با حداکثر طی مسافت یک کیلومتر به مدرسه برسند و در ساخت مدارس متوسطه اول مقیاس منطقه سنجیده می‌شود یعنی دانش‌آموز می‌تواند در این مقطع تحصیلی از منطقه‌ای به منطقه دیگر برود و در این راستا مدارس مقطع متوسطه دوم در مقیاس شهری سنجیده می‌شوند.

وی بیان داشت: براساس تعهدات، تمام مدارس ابتدایی موردنیاز در طرح نهضت ملی مسکن ساخته خواهند شد و در صورت امکان در مورد تامین مدارس متوسطه اول نیز ورود خواهیم کرد و تعریف مدارس مقطع متوسطه دوم نیز برای اداره‌کل آموزش و پرورش استان است.

بیات منش افزود: در شهرک‌هایی که راه و شهرسازی مسکن ملی می‌سازد راه و شهر ساری استان متولی احداث مدرسه است و در شهرستان ابهر پیگیر احداث شهرک مسکونی هستیم و مدرسه هم ساخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار