فرماندار زنجان گفت: آسان کردن امر ازدواج به عنوان یک مقوله زیربنایی در حوزه پایداری جمعیت جوان جامعه است و باید جزء اولویت‌های کاری باشد.
کد خبر: ۱۰۷۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳ 08 November 2022

به گزارش تابناک زنجان، پرویز خالقی صبح سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زنجان، به تشکیل کمیته‌های سامانه ازدواج در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های این کمیته مانع‌زدایی و کاهش موانع ازدواج برای جوانان از طریق کاهش هزینه‌های آغاز زندگی است.

وی ابراز داشت: در راستای آسان کردن بخشی از فرآیند ازدواج جوانان ایجاد امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و دولتی محقق شود.

فرماندار زنجان گفت: یکی از مهمترین مسائل کلان کشور و به تبع، کاهش آمار ازدواج و در پی آن میزان زاد و ولد است.

خالقی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید با حساسیت مضاعفی به اینگونه مشکلات ورود کنند.

وی افزود: زنجان در زمینه اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در سطح کشور پیشرو بوده و قدم‌های امیدبخشی در این راستا برداشته شده و از متولیان امر درخواست می‌شود نسبت به تأمین مسکن افراد مجرد هم اقدام کنند.

فرماندار زنجان به نقش کلیدی خیرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود در راستای شناسایی خیرین و جذب ظرفیت آنان در آسان کردن امر ازدواج برای جوانان، اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

خالقی یادآورشد: آسان کردن امر ازدواج به عنوان یک مقوله زیربنایی در حوزه پایداری جمعیت جوان جامعه است و باید جز اولویت‌های کاری باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار