استاندار زنجان گفت: وقتی در هر حوزه‌ای بصورت نقطه‌ای انرژی گذاشته می‌شود، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و مصداق همین موضوع کنترل تورم استان است که زنجان تیرماه امسال در میزان تورم نقطه به نقطه آخرین استان کشور بود.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ 30 November 2022

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی روز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: اکنون درفصل بودجه قرار داریم و با تلاش زیاد پیگیر افزایش سقف بودجه تملک دارایی و هزینه‌ای استان هستیم و از دستگاههای اجرایی به ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم به این موضوع توجه جدی داشته باشند که شاهد افزایش چشمگیر این اعتبارات تا تحقق عدالت در این بخش باشیم.
وی در خصوص مازاد بر مالیات استان و حقوق دولتی اظهار داشت: امیدواریم پیگیری های لازم از سوی واحدهای مربوطه در سازمان و برنامه و بودجه انجام شود تا پایان سال هم در این حوزه متفاوت باشیم.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه بهره مندی استان های دیگر به نسبت زنجان از بودجه عمومی کشور بیشتر است، ادامه داد: این در حالی است که ما بیشتر در بودجه عمومی نقش داریم و این باید در سال های گذشته حل می شد، اما اکنون هم دیر نشده است و باید تلاش کرد این مهم تحقق یابد.
افشارچی افزود: دومین کار مهم که با همکاری شهرداری و شورای شهر انجام می شود، ایجاد مراکز غیرمتمرکز خرید در سطح شهر است که می تواند در پیشبرد برنامه ها اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه سهم اقتصاد استان از بخش صنعت ۳۹ درصد، کشاورزی ۳۹ درصد و بخش خدمات ۱۵ درصد است، گفت: مقداری باید خود را سنجید، در این میان تلاش مدیریت استان داشتن برنامه در کارها و سنجش آن است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بسیاری از مواقع بر برنامه پایبند نیستیم و در برخی مواقع نیز آن را مورد سنجش قرار نمی دهیم، خاطرنشان کرد: کمّی سازی مساله مهمی است و نکته مهم بهره وری در حوزه کشاورزی و انرژی است که باید پررنگ تر دیده شده و در نهایت به پروژه منتهی شود.
وی با بیان اینکه رونق حوزه حمل و نقل استان نیز باید بیشتر مد نظر قرار گیرد گفت: در برنامه هفتم توسعه باید کلان نگری مورد توجه باشد تا بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار