استاندار زنجان گفت: ازمدیران دستگاه‌های اجرایی و از نمایندگان مجلس انتظار داریم در مورد افزایش سهم بودجه استان تمام تلاش خود را به کار گیرند تا سهم استان زنجان به دلیل عقب ماندگی سال‌های گذشته، جبران شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 30 November 2022

به گزارش تابناک زنجان، هشتمین جلسه شورای توسعه استان زنجان با حضور استاندار و مسئولان استانی در سالن جلسات پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان با تبریک ولادت حضرت زینب (س) اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید تلاش کنند تا برنامه‌‌ها و پروژه‌های اجرا شده دستگاه خود را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

وی افزود: در کشور وقتی برای کاری برنامه‌ریزی می‌شود یا آن کار اجرا نمی‌شود یا برنامه بعد از اجرا، مورد سنجش قرار نمی‌گیرد که دستگاه‌ها بدانند تا چه حد در اجرای آن موفق بوده‌ یا عملکرد ضعیف داشته‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه کمی‌سازی مسئله برای ما مهم است گفت: باید برنامه‌های توسعه استان بعد از اجرا در پایان سال سنجیده شود که کارها چگونه پیش رفته و نقاط ضعیف و قوت مورد شناسایی قرار گیرد تا سال بعد بتوان آن را جبران کرد.

وی تصریح کرد: مسئله مهم بهره‌وری است و نمی‌توان به صورت کلی در مورد برنامه‌ها صحبت کرد، باید برنامه‌ها جز به جز انجام و برای اجرا تبدیل به پروژه شوند.

افشارچی بیان کرد: سهم استان زنجان از صنعت 39 درصد، بخش کشاورزی 15 درصد و بخش خدمات 10 درصد است که باید تلاش شود این اعداد افزایش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه راه‌های استان ترانزیتی و مهم است  گفت: البته باید به بخش حمل و نقل استان و توسعه آن توجه ویژه شود.

استاندار زنجان با تأکید بر اجرای برنامه‌ها به صورت پروژه محور گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر فصل بودجه است باید با تمام انرژی روی آن گذاشته شود و از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس انتظار داریم در این مورد تمام تلاش خود را به کار گیرند تا سهم استان زنجان به دلیل عقب ماندگی در سال‌های گذشته جبران شود و شاهد افزایش چشمگیر بودجه باشیم تا با عدالت در کنار استان‌های دیگر قرار بگیریم.

افشارچی بیان کرد: بهره‌مندی استان‌های دیگر به نسبت به استان زنجان از بودجه عمومی کشور بالاتر است  در حالی که استان زنجان بیشتر به بودجه عمومی کشور خیر می‌رساند و باید این امر در سال‌های گذشته درمان می‌شد، اما باید تلاش کنیم این امر تحقق پیدا کند.  

در ادامه احمد خداوردی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در ارزیابی جشنواره شهید رجایی توانست در بین 31 استان رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه یک برنامه 29 گانه است که مطالعات آن از سال گذشته شروع شده بود ولی با 29 عنوان در سال جاری سیاست‌های کلی تهیه، تدوین و ابلاغ شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بیان کرد: هدف آرمانی این برنامه پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و رشد فراگیر و دانش بنیان، ثبات اقتصادی بر پایه اسناد آمایش سرزمین است.

وی  افزود: رویکرد این برنامه تمرکز بر حوزه‌های کلیدی از جمله برنامه محوری،  مشارکت محوری و استفاده از ظرفیت تمامی فعالین، اتکا به شیوه طراحی مکانیسم در برنامه مبتنی بر تهیه ساز و کارهای انگیزشی است.
 
خداوردی عنوان کرد: رتبه استان زنجان در بخش‌های اقتصادی در صنعت 18 درصد، کشاورزی 25 تا 27 درصد در نوسان بوده که در بخش کشاورزی در حال از دست دادن جایگاه خود است و نیاز به همگرایی بیشتر در این بخش است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به بازار کسب و کار اشاره کرد و گفت: جمعیت فعال استان 820 هزار نفر است که 45.5 درصد جمعیت فعال هستند و از 373 هزار نفر ، 348 هزار و 882  نفر شاغل و بقیه بیکار هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش کشاورزی 27 درصد، خدمات 37 درصد، صنعت 35 درصد مشغول به کار هستند گفت: فضای کسب و کار استان زنجان بهتر از استان‌های دیگر است و در سال 1401 در رتبه 9 در کشور قرار داریم.

خداوردی به الزامات رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: افزایش بهره‌وری اشتغال مولد و شایسته سالاری، محیط تنظیم‌گری مناسب و غیررانتی، حذف نهادهای انحصاری، جهت دهی منابع به سمت فعالیت، افزایش حمایت های  دولت است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار