مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای امسال ۲۲۰ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان استان در قالب کاریابی و اجرای طرح‌های اشتغال خرد و خانگی سرمایه گذاری شده که ایجاد سه هزار و ۸۸۰ فرصت شغلی را در پی داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 14 January 2023

روح اله صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار و ۵۳۹ طرح اشتغالزایی تحت نظارت و خدمات فنی و پشتیبانی کمیته امداد استان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی این نهاد اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده‌ ها است، اضافه کرد: در همین راستا تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پنج دهک پایین جامعه پرداخت می‌شود.

به گفته این مسوول، در همین جهت برنامه‌ریزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به ویژه جوانان مستعد اشتغال از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

این مسوول با بیان اینکه این نهاد برای تحقق اهداف خود در زمینه ایجاد اشتغال از ظرفیت‌های مختلفی استفاده می کند، ادامه داد: خیران، جهادگران کارآفرین، مراکز مشاوره شغلی، آموزشگاه‌های کسب‌وکار، مؤسسات کاریابی، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله ظرفیت های این بخش هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره و آسیب‌شناسی برای طرح‌های اشتغال مددجویان با هدف تقویت و پایدارسازی این مشاغل توسط ناظران فنی این نهاد انجام می‌شود.

هم اکنون بیش از ۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفری از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره مند هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار