مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:
زنجان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی زنجان از صادرات ۴۶۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: به لحاظ ارزش دلاری ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ 14 January 2023

به گزارش تابناک زنجان، محمد رضا نادری قبل از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیشترین واردات و صادرات از گمرک زنجان با کشور ترکیه بوده است و پس از آن کشورهای سوئیس و عراق قرار دارند.

وی از صادرات ۴۶۰ میلیون دلار کالا از گمرک زنجان در ۹ ماهه گذشته در سال خبر داد و افزود: وزن کالاهای صادراتی ۲۲۲.۷ هزارتن بوده است که به لحاظ ارزش دلاری ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

نادری همچنین به واردات کالا از گمرک زنجان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال نزدیک به ۴۴۴.۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک زنجان وارد شده است که این میزان واردات در مقایسه با سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: عمده کالاهای وارداتی مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی است.

نادری افزود: گمرک زنجان در ۹ ماهه گذشته ۱۱,۶۲۸ میلیارد ریال نیز درآمد داشته است که در مقایسه با مدت مشابه قبل نزدیک به ۶ برابر افزایش داشته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با بیان اینکه ترکیه مقصد اول کالاهای صادراتی استان است افزود: بیشترین واردات کالا به گمرک نیز از ترکیه بوده و امسال عراق و سوئیس در جایگاه‌های بعدی مراودات گمرکی استان قرار داشتند.

نادری افزود: شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، شمش فولادی و مفتول مسی عمده کالاهای صادراتی از گمرک زنجان است. ارزش هر تن کالای صادراتی استان ۲۰۶۵ دلار و ارزش هر تن کالای وارداتی نیز ۱۱۵۹ دلار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار