شهردار شیراز با انتقاد از پارکینگ ادارات شدن پیاده‌راه محور مقابل حافظیه گفت: باید برخی از خیابان‌های این شهر که پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ویژه به پیاده‌راه تبدیل شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 10 October 2015
به گزارش دریافتی تابناک فارس:علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس بابیان اینکه شیراز شهری فرهنگی تاریخی است اظهار داشت: بناها و نماهای تاریخی در تمام نقاط شیراز پراکنده شده و این شهر از پیشینه فرهنگی غنی بهره‌مند است.

وی بابیان اینکه شیراز علاوه بر سومین حرم اهل‌بیت (ع) به‌عنوان شهر حافظ، سعدی، ملاصدرا و غیره در دنیا شناخته ‌شده است افزود: باید برخی از خیابان‌های این شهر که پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ویژه به پیاده‌راه تبدیل شود.

شهردار شیراز با اشاره به تبدیل محور مقابل مجموعه فرهنگی حافظیه به پیاده‌‌راه از تلاش شهرداری این شهر برای حذف مجوز پارک در این محور خبر داد و خاطرنشان کرد: این محور به پارکینگی برای برخی ادارات تبدیل ‌شده است.

پاک‌فطرت بابیان اینکه خیابان عفیف‌آباد شیراز در یک طرح فرهنگی به پیاده‌راه تبدیل و با استقبال مردم روبه‌رو شد تصریح کرد: این خیابان و برخی از خیابان‌های شیراز ازجمله خیابان 9 دی ظرفیت تبدیل‌شدن به پیاده‌راه را دارند و برای این کار برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت و طول عمر ساختمان‌ها با تلاش مهندسان نظام‌مهندسی استان فارس و شهر شیراز بیان کرد: امیدوارم اعضای این سازمان توانمند غیردولتی دلسوزانه و آگاهانه در ساخت‌وسازهای شهری تحول ایجاد کنند و فعالیت‌های این حوزه را رونق بخشند.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه امروز 30 تا 35 درصد سبد کالایی هر خانوار مربوط به مسکن است عنوان کرد: اگر ساخت‌وساز باکیفیت بالا انجام شود نه‌تنها در هزینه‌های مردم نیز صرفه‌جویی می‌شود بلکه مقاومت ساختمان‌ها در مقابل بلایای طبیعی به‌ویژه زلزله افزایش می‌یابد.

پاک‌فطرت بابیان اینکه متوسط عمر ساختمان در کشورمان بنا به گفته کارشناسان این حوزه 30 سال است اظهار داشت: در حال حاضر متوسط عمر مفید ساختمان‌ها تا 50 سال نیز افزایش ‌یافته که لازم است این رقم به 100 سال افزایش یابد.

وی افزود: متوسط عمر ساختمان‌ها در کشورمان باید هم از نظر فیزیکی تا 100 سال مقاومت داشته باشد و هم ازنظر فرهنگی تا 100 سال پاسخگوی آینده خانواده‌ها برای چند نسل باشد.

شهردار شیراز با اشاره به همکاری خوب نظام‌مهندسی با شهرداری شیراز گفت: همکاری و تعامل این دو نهاد با یکدیگر می‌تواند افزایش پروژه‌های عمرانی بسیار بزرگ و شاخصی برای شهر به دنبال داشته باشد.

هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس که امروز همزمان با سراسر کشور در شیراز در حال برگزاری بود به دلیل قطعی مکرر شبکه و نرم‌افزار مربوطه با مجوز وزارت راه و شهرسازی در قالب بخش‌نامه‌ای لغو و تمام آرایی که امروز اخذ شده بود باطل اعلام شد.

با توجه به اینکه نرم‌افزار پیش‌بینی‌شده برای این انتخابات به شکل سراسری در کل کشور در حال ارائه خدمات بود نتوانست پاسخگوی حجم بالای اطلاعات باشد و به گفته امیر فلاح‌نیا، رئیس هیئت اجرایی انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس، این انتخابات در زمان دیگری که اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار