بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 22 October 2015

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


«پدیده شاندیز» به فروش می‌رسد

سخنگوی کمیسیون اصل ٩٠ مجلس گفت: در جلسه کمیسیون اقتصادی که با حضور مسئولان بانک مرکزی برگزار شد، با درخواست اعضا مقرر شد انحلال سرمایه‌گذار قبلی پدیده شاندیز انجام شده تا با مصوبه شورای پول و اعتبار پدیده شاندیز واگذار شود
.

مصطفی افضلی‌فرد اظهار کرد:‌ در جلسه کمیسیون اقتصادی که با حضور مسئولان بانک مرکزی برگزار شد، با درخواست اعضا مقرر شد انحلال سرمایه‌گذار قبلی پدیده شاندیز انجام شده و سه نفر خریدار جدید که آمادگی خرید این مجموعه را دارند، پیشنهاداتشان بررسی شده تا با مصوبه شورای پول و اعتبار پدیده شاندیز واگذار شود.

وی تصریح کرد: باوجود پیگیری مسئولان تاکنون این اقدام انجام نشده و باید در کمترین فرصت زمینه این امر فراهم آید. سخنگوی کمیسیون اصل ٩٠ مجلس در مورد پرونده زمین‌خواری به ویژه در منطقه حیران گفت: قرار شده هم در موضوع تصرف غیرقانونی و هم ساخت‌وسازها بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام شود تا با متخلفان در هر موقعیت و جایگاهی که هستند، برخورد شود.

افضلی‌فرد از تخریب ساخت‌وسازها در گردنه حیران البته با نگاه تبعیض‌آمیز خبر داد و افزود: در کنار جلوگیری از تصرف غیرقانونی و خلع ید، شکایاتی نیز به کمیسیون اصل ٩٠ شده که در صورت ارائه مستندات این موارد قابل رسیدگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ انتظار ما این است که به جای برخورد با معلول این حوادث، برخورد جدی با علل و عوامل اصلی آن انجام شود تا جلوی ساخت‌وسازهای غیرقانونی گرفته شده و به صورت ریشه‌ای با عوامل و مسببان آن برخورد شود.

افضلی‌فرد به برخی قصور وزارت جهادکشاورزی در این مسئله اشاره کرد و ادامه داد: جالب است اخیرا فرد قاطعی که در مبارزه با زمین‌خواری همتی راستین و همکاری واقعی داشته، عزل شده که باید برای این شرایط و وضعیت خون گریه کرد.


زمان مناسب برای خرید خودرو؟

در تازه‌ترین اظهار‌نظر علی‌ طیب‌نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز براساس همین منطق اقتصادی، شرایط کنونی بازار را بهترین وضعیت برای خرید کالاها دانسته و تاکید کرده که این پیشنهاد را به‌عنوان وزیر اقتصاد به مردم ارائه نمی‌دهد بلکه به‌عنوان یک شهروند و کارشناس اقتصادی چنین توصیه‌ای دارد؛ بنابراین اگر کسی قصد خرید کالایی را دارد، حتما و حتما اکنون بهترین فرصت برای مراجعه به بازار است.ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز معتقد است مشتریان نباید بازار کنونی را از دست بدهند. سیف در حالی این پیشنهاد را به مشتریان خودرو می‌دهد که نزدیک به 7 ماه است که مشتریان با بازار خودرو قهر کرده‌اند و دلخوری طولانی‌مدت آنها از قیمت و کیفیت باعث شده تا بازار در رکود عمیقی فرو برود.

با این حال این دو مقام مسوول براساس این نظریه مشتریان را تشویق به خرید خودرو کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که خرید در زمان رکود بهترین فرصت برای مشتریان است زیرا قیمت کالاها بعد از خاتمه رکود به‌دلیل افزایش یکباره تقاضا و کاهش عرضه گران می‌شود؛ بنابراین کسانی سود می‌برند که خرید خود را در زمان رکود انجام داده‌اند. مسوولان دولتی در حالی این پیشنهاد را به مردم ارائه می‌کنند که در شرایط کنونی قیمت برخی خودروها در بازار با قیمت کارخانه یکسان شده و در برخی موارد نیز شاهد کاهش زیرقیمت کارخانه هستیم. با این حال مشتریان حاضر به خرید خودرو نشده‌اند. به‌دلیل افزایش مشکلات نیز خودروسازان دست به دامن دولت شده‌اند تا ضمن دریافت کمک‌های مالی برای حل مشکل تولید، بانک‌ها با ارائه تسهیلات آسان به مشتریان سمت تقاضا را در بازار تحریک کنند.

دولت نیز بر همین اساس در بسته خروج از رکود همه توجه خود را به حل مشکل تقاضا معطوف کرده است و با ارائه روش‌های مختلف قصد دارد، بازار سرد خرید و فروش خودرو در کشور را گرم کند و جانی دوباره به آن دهد.بنابراین در شرایطی که هدف دولت افزایش قدرت خرید مشتریان است، سوالی که برای بسیاری از مشتریان به‌وجود آمده این است که آیا اکنون زمان مناسبی برای خریدن خودرو است؟کارشناسان بازار خودرو معتقدند که شرایط حال حاضر بهترین زمان برای خرید است؛ زیرا وضعیت به‌گونه‌ای است که از یکسو قیمت خودروها در بازار کاهش یافته است و از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز که تاکید بسیاری بر افزایش قیمت محصولات خود در سال جاری داشته‌اند از این خواسته خود دست کشیده‌اند؛ بنابراین در شرایط کنونی که مشتریان فرمان بازار را به دست گرفته‌اند، بهترین شرایط برای خرید خودرو است.

فربد زاوه، کارشناس خودرو نیز خرید در زمان رکود را بهترین فرصت برای مشتریان می‌داند و تاکید دارد کسانی که مشتریان واقعی خودرو هستند و درواقع نیاز این کالای مصرفی را در زندگی خود احساس می‌کنند باید در شرایط رکودی به خرید بپردازند چون به‌دلیل نبود تقاضا، قیمت‌ها روند کاهشی داشته و به‌دلیل عمیق شدن رکود نیز ثبات خود را حفظ کرده است. وی دلیل دیگر برای خرید خودرو در حال حاضر را عدم افزایش قیمت خودرو می‌داند، می‌گوید: در صورتی که رکود موجود در بازار خودرو از بین برود و بازار به روند عادی خودش بازگردد، با افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.در حالی که بسیاری بر خرید در شرایط رکودی تاکید دارند و آن را بهترین فرصت می‌دانند که فعالان بازار خودرو به این موضوع اعتقادی ندارند. بنا به گفته فعالان بازار مشکل کنونی در بازار خودرو به‌دلیل مسائل کلان اقتصادی کشور به‌خصوص شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور است که قدرت خرید مردم را کاهش داده است؛

بنابراین کسانی که نیازمند خرید خودرو هستند به‌دلیل مشکلات مالی از چرخه خرید حذف می‌شوند.یکی از فعالان بازار خودرو نیز معتقد است که خرید در شرایط رکودی به نفع مشتریان است، اما تاکید دارد خرید به نفع کسانی است که توان خرید کالاهای مصرفی چون خودرو را داشته باشند.وی می‌افزاید: در شرایط کنونی بسیاری از مشتریان واقعی خودرو بودجه لازم برای خرید خودرو را ندارند؛ زیرا حقوق و دستمزد آنها به‌صورت کامل خرج مصارف عمومی زندگی می‌شود.این فعال بازار خودرو تلاش دولت در راستای افزایش تقاضا در بازار خودرو را نیز مثمرثمر نمی‌داند و معتقد است که در اوایل سال جاری نیز دولت با افزایش وام خودرو قصد داشت به تحریک تقاضا در بازار خودرو کمک کند، اما با گذشت 4 ماه از آن مصوبه تاکنون هیچ نوع تسهیلاتی به مشتریان برای خرید خودرو ارائه نشده است. به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار خودرو، راهکارهای دولت در صورتی می‌تواند به بازار خودرو کمک کند که بانک‌ها به‌صورت جدی با متقاضیان دریافت وام همکاری کنند و شرایط را برای دریافت وام تسهیل کنند؛ بنابراین در شرایط کنونی خریداران واقعی با دریافت تسهیلات به خرید خود می‌پردازند زیرا آنها زمان کنونی را بهترین موقع برای خرید خود می‌دانند.

فصل خرید خودرو، سال‌های آینده
در میان نظرات موافقی که شرایط حاضر را بهترین فرصت برای خرید می‌دانند، مخالفانی نیز وجود دارند که معتقدند هر چند خرید در زمان رکود برای مشتریان به‌صرفه است، اما مشتریان بازار خودرو از این فرصت استفاده‌ای نخواهند کرد و راهکارهای دولت نیز کمکی به حل این مشکل نخواهد کرد. به عقیده این کارشناسان، مشتریان خرید خودرو را به‌دلیل عدم تناسب قیمت و کیفیت تحریم کرده‌اند بنابراین حاضر به شکستن تحریم خود نیستند و بر همین اساس شرایط کنونی را زمان خوبی برای خرید نمی‌دانند و به همین دلیل دست از خرید کشیده‌اند.یکی از کارشناسان بازار خودرو با اشاره به این موضوع می‌گوید: مشتریان منتظر خودروهای جدید با قیمت‌های مناسب هستند؛ بنابراین خرید خود را به آینده موکول کرده‌اند.

بنابراین شرایط کنونی را فرصت خوبی برای خرید نمی‌دانند.وی تولیداتی قدیمی و بدون امکانات خودروسازان را عامل اصلی رکود در بازار می‌داند و می‌گوید: بسیاری از مشتریان رویای خودروهای برندهای مشهوری را دارند که در سال‌های آینده در بازار عرضه می‌شود و حاضر به خرید خودروی به کیفیت کنونی که قیمت آنها را بسیار بالا نیز می‌دانند نیستند؛ بنابراین رکود فعلی تا ماه‌های آینده نیز همچنان ادامه‌دار خواهد بود.به گزارش دنیای اقتصاد ، فربد زاوه نیز با اشاره به اینکه بخشی از مشتریان قدرت لازم برای خرید خودرو را دارند اما حاضر به خرید نیستند؛ بنابراین این مشتریان زمان حاضر را برای خرید مناسب نمی‌دانند، می‌گوید: این دسته در انتظار ورود ماشین‌های مدل‌های جدید خودروسازان هستند و با توجه به اینکه می‌دانند هزینه آن خودروها بیشتر هم خواهد بود، حاضرند بهای آن را بپردازند، اما خودروی با کیفیت سوار شوند.


همسر هادی نوروزی در نیمکت سرخ ها

تابناک گیلان: هانی نوروزی در غیاب پدرش به همراه همیشگی بازیکنان پرسپولیس تبدیل شده و حتی روی نیمکت این تیم دیده می‌شود. این بار همسر کاپیتان شماره 24 ابدی سرخ‌پوشان نیز روی نیمکت این تیم حضور پیدا کرد و مورد استقبال هم‌تیمی‌های همسر مرحومش قرار گرفت.

همسر هادی نوروزی روی نیمکت پرسپولیس + عکس


واکنش پیروانی به شلاق خوردن عربشاهی

مربی تیم ملی اعلام کرد: «از شما شاکی بودم اما به حرمت تماس همسر گرامی تان که همچون خواهر من است منصرف شدم و تمام.»
جام نیوز: افشین پیروانی در مورد شکایتش از ضیا عربشاهی و محکومیت این پیشکسوت به 50 ضربه شلاق و اجرای حکم در بعد از ظهر روز گذشته، توضیحاتی را در صفحه اجتماعی خودش مطرح کرد. وی نوشت:

واکنش پیروانی به شلاق خوردن عربشاهی

«آقای ضیا عربشاهی سلام. سلام به حرمت کسوتت در پرسپولیس و تیم ملی.

بی مقدمه چندین سال قبل حرف هایی زدید که نه در شان خودتان بود و نه من. به خاطر اثبات کذب [بودن] حرف هایتان از شما به قانون شاکی شدم. پس از آن به حرمت تماس همسر گرامی تان که همچون خواهر من است منصرف شدم و تمام.

امروز که نمی دانم به چه [دلیل] شما را حد زده اند، نام من به میان آمده که اینچنین نیست و مانند حرف های گذشته تان کذب است. نمی دانم چرا شلاق بر شما حد شده است اما دو بار حد خورده ای، آن گاه که زبانت به کذب چرخید و این گاه که کذبی دیگر روا شده است.

با اینکه از حد خوردن شما اشکبارم و نمی دانم و نمی خواهم بدانم حد چه را خورده اید، فقط و فقط بدانید که می دانم می دانید من بی خبرم و بی تقصیر.

این نوشته فقط و فقط برای شفافیت اذهان است و حقیقت گم شده در فضای مجازی. آفتاب هیچ وقت پشت ابر نمی ماند.

افشین پیروانی»


تعجب جک استراو از امنیت بالا در ایران

جک استراو وزیر اسبق امور خارجه در پی سفر به کهن شهر یزد در پیامی اعلام کرد: امنیت در ایران، مخصوصا یزد بسیار بالاست.

تابناک: جک استراو وزیر اسبق امور خارجه در پی سفر به کهن شهر یزد در پیامی اعلام کرد: امنیت در ایران، مخصوصا یزد بسیار بالاست.

در پیام وی آمده است: خاطره سه روز اقامت در هتل باغ مشيرالممالك يزد و بازديد از جاذبه هاي منحصر به فرد يزد ، تفت و ميبد دیدنی بود.این سفرهمراه با مهمانوازي ايراني و اسايش با حس امنيت بالا بود.اين سفر بدون تشريفات و با اين كيفيت ،چراغ سبزي است براي سفر گردشگران به ايران اسلامي.

وي همچنین در دفتر يادبود هتل تاریخی مشير و باغ تاریخی نمير تفت چنين نوشت:

همسرم، دوستانم، من شب فوق العاده ای را در باغ نمیر تفت گذراندیم. ما مجذوب کیفیت و نوع بازسازی شدیم که باعث زیبا شدن این مکان گشته است. غذایی که در اینجا خوردیم بهترین غذایی بود که در ایران خورده بودیم، ما یزد را دوست داریم.

ما از اقامتمان در هتل تاریخی مشیرالممالک یزد لذت برده ایم. کارکنان هتل خیلی دوست داشتنی و کمک کننده هستند. غذا خوب هست. بالاتر از همه اینها هتل زیباست همراه با باغ ایرانی مفرح که تسکین دهنده اعصاب و ارتقا دهنده روح است.


اعترافات تکان‌دهنده مامور "گشتاپوی داعش"

یک مامور سابق سازمان امنیت داعش برای نخستین بار به عنوان "شاهد" در دادگاهی در آلمان از جنایات آن گروه تروریستی پرده برمی‌دارد. او هشت ماه در سوریه در "واحد ویژه‌" سازمان امنیت داعشی‌ها خدمت کرده است.

به گزارش تابناک گیلان، نیلز د. یک جوان 25 ساله‌ آلمانی است که پس از 13 ماه "خدمت" در داعش به آلمان بازگشته. او از رویدادهای پشت پرده‌ شکنجه‌گاه‌های آن گروه تروریستی خبر می‌دهد.

"زوددویچه تسایتونگ، رادیوی غرب آلمان و تلویزیون شمال آلمان"، نیلز د. افراطی اهل آلمان در ماه اکتبر ۲۰۱۳ برای پیوستن به تروریست‌های داعش به سوریه سفر کرده و در ماه ژانویه‌ 2015، پس از بازگشت از این کشور در آلمان دستگیر شده است.

گروه تحقیق رسانه‌های آلمان به نقل از دادستان کل این کشور گزارش می‌دهد که ماموران امنیتی آلمان، پس از چند ماه شنود مکالمات تلفنی این افراطگرا به فعالیت‌های او در سوریه پی‌ بردند. نیلز د. در یکی از این گفت‌وگوها تاکید کرده بود که "مستقیما برای ابوبکر بغدادی" کار می‌کرده است.

نیلز د. که در حال حاضر به عنوان "شاهد" در جریان محاکمه‌ دو جوان آلمانی افراطگرای دیگر شهادت می‌دهد، در رابطه با آغاز فعالیت خود در واحد ویژه‌ امنیتی داعش می‌گوید که به توصیه‌ یک دوست آلمانی افراطگرای خود در سوریه به نام مصطفی کالایچی و همچنین فیلیپ برگنر، پسرعموی او، به تشکیلات یادشده راه یافته است.

برگنر چندی پیش، پس از زخمی‌ شدن در جبهه‌های جنگ خودکشی کرد و کالایچی هم در جریان یک درگیری‌ در سوریه کشته شد. کالایچی از طریق عکس‌هایی که او را با سرهای بریده‌ی قربانیان داعش نشان می‌دهد، شناسایی شده است. این دو، از اعضای ارشد سازمان امنیت گروه افراط‌گرای "داعش" بودند.

این نخستین بار است که نیلز د. به عنوان مامور سازمان امنیت داعش از شیوه‌های شکنجه، ترور و حتی به صلیب‌ کشیدن شهروندان مناطق تحت اشغال "داعش" در سوریه پرده برمی‌دارد.

این سازمان به‌ طور غیررسمی "گشتاپوی داعش" خوانده می‌شود. افراطگرایان آلمانی این گروه تروریستی، در تشکیل آن و اعمال شکنجه و فشار بر ساکنان مناطق تحت کنترل "داعش" در سوریه، نقش کلیدی بازی کرده‌اند.

نیلز دوران ماموریت خود را در شهر کوچکی به نام منبیج که در 40 کیلومتری حلب واقع است، گذرانده است. داعش از ژانویه‌ 2014 در این شهر حکومت می‌کند.

نیلز می‌گوید که او در "واحد ویژه‌ سازمان امنیت" این شهر که در ساختمان "ثبت احوال" منبیج اسکان داده شده بود، فعالیت داشت. اعضای گروه با چهره‌های پوشیده، محل اقامت خود را که پادگان خوانده می‌شد، ترک می‌کردند.

در زیرزمین این پادگان، زندانی به گنجایش ۳۰۰ نفر با "اتاق‌های مجهز" شکنجه برپا کرده بودند.

نیلز می‌گوید: «صدای فریاد شکنجه‌شدگان تا آن‌سوی خیابان هم به گوش می‌رسید.» برخی از دستگیرشدگان، روزهای زیادی در "جعبه‌های کوچکی" که در اتاق شکنجه تعبیه شده بود، بدون آن که قادر به حرکت باشند، زندانی می‌شدند.

این افراطگرا یک بار شاهد آن بوده که "ابوبکر بغدادی" در برابر حدود 20 زندانی قدم می‌زده؛ زندانیانی که با دست‌های از پشت بسته به میله‌ای آویزان بودند.

این افراطگرای تروریست می‌گوید که او تنها به عنوان آشپز در تشکیلات یادشده فعالیت داشته، خرید می‌کرده و سرپرستی گروه نظافت آن را به عهده داشته است. از دیگر وظایف نیلز، همراهی کردن زندانیان به سالن ناهارخوری برای صرف غذا بوده است.

او می‌افزاید: «یک بار هم برای یک آلمانی از مونشن‌گلدباخ که می‌گفتند جاسوس است و دادگاهی شده بود، حرف‌های قاضی را ترجمه کردم.»

نیلز وظیفه‌ انجام "ماموریت‌های مخفی" را هم به عهده داشته است. در این رابطه او یک بار زندانی‌ای که در اثر شکنجه کشته شده بوده، از سردخانه‌ی بیمارستانی تحویل گرفته و در گوری دفن کرده است.

او می‌گوید: «ابوبکر بغدادی به من خیلی اعتماد داشت.»

به گفته‌ی نیلز، اعدام، سر از تن جدا کردن و تیرباران غیرنظامیان، همچنین "فرماندهان متمرد" در دستور کار روزانه‌ "جوخه‌های مرگ" بوده که هر روز در محلی به نام "بازار اعدام" صورت می‌گرفت. او می‌گوید که خود، شاهد تیرباران فرماندهی بوده که به دست اعضای واحد خود کشته شد. این افراد سپس جسد او را در یک چاه انداختند.

متمردان و ناراضیان در ارتش داعش به شدت مجازات می‌شدند. آن‌ها یا به زندان می‌افتادند یا بلافاصله کشته می‌شدند: «در صورت دستگیری، تا سرحد مرگ شکنجه می‌شدند تا به آنچه شکنجه‌گران می‌خواستند اعتراف کنند. بعد هم آنها را می‌کشتند.»

نیلز می‌گوید که او حتی یک بار شاهد به صلیب‌ کشیدن یک عضو داعش بوده که «متهم بود در زمان پاسداری، مال مردم را چپاول کرده بود.»

به گفته‌ او، این عضو را روبروی پاسگاه به صلیب کشیدند و جسدش را سه روز تمام برای عبرت دیگران به تماشا گذاشتند.

این عضو داعش می‌گوید که مجازات‌های غیرانسانی داعش را در آن زمان کاملا "عادلانه" ارزیابی می‌کرده. او به‌طور ضمنی اعتراف می‌کند که گاهی در انجام عملیات شرکت داشته است، ولی می‌گوید: «فقط من نبودم که دستگیرشدگان را بازجویی می‌کردم و کتک می‌زدم. دیگران هم بودند.» با این که چندی پیش عکسی از این عضو منتشر شده که اسلحه به دست شقیقه‌ مردی را نشانه می‌گیرد، نیلز هنوز اقرار نکرده که در اعمال شکنجه و شرکت در اعدام دستگیرشدگان، شرکت داشته است.

به‌ نظر کارشناسان اعترافات نیلز به عنوان شاهد در دادگاه با گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری و نیز توصیفات گروگان‌های سابق داعش هم‌خوانی دارد. با این حال هنوز این رویدادها از سوی نهاد بی‌طرفی تایید نشده است.

منبع: ایسنا


روسیه و سوریه عملیات «فریب سیا» را تکرار کردند


پرواز «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه به مسکو و مذاکرات با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی اش در کاخ کرملین فقط وقتی خبری شدکه مسافر «محرمانه ترین پرواز سیاسی» چند سال اخیر به دمشق رسید.

به گزارش ایرنا، صبح چهارشنبه (دیروز) و تنها چند ساعت پس از بازگشت بشار اسد به سوریه، کاخ کرملین با انتشار بیانیه کوتاهی از این سفر و مذاکرات انجام گرفته خبر داد که محور آن ادامه همکاری های نظامی روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم و ادامه عملیات بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش توسط جنگنده های روسی همزمان با عملیات زمینی علیه تروریست ها بود.
برنامه ریزی و انجام امنیتی ترین پرواز چند هزار کیلومتری از دمشق تا مسکو، مذاکرات فشرده سران دو کشور در کاخ کرملین و بازگشت بشار اسد به پایتخت سوریه در امنیت، بی خبری کامل سازمان های جاسوسی غرب بویژه سیا را با وجود برخورداری از ده ها ماهواره های جاسوسی، پرواز پهپادها و شبکه جاسوسان خود در عراق و سوریه، نشان می دهد.
اطمینان رییس جمهوری روسیه از به نتیجه رسیدن سفر بشار اسد و اعلام این موضوع توسط پوتین که سفر رییس جمهوری سوریه به دعوت رسمی کرملین انجام شده است، نیز بیانگر عمیق بودن همکاری دمشق و مسکو و تثبیت جهانی موقعیت رییس جمهوری سوریه است که مهمترین پیام این اقدام دیپلماتیک محرمانه مسکو و دمشق به شمار می رود.
روسیه پس از موفقیت کامل در انجام این سفر محرمانه، با انتشار خبر و تصاویر دیدار و مذاکرات بشار اسد و پوتین در کاخ کرملین، رسانه ها و محافل سیاسی را در حیرت خبری و سازمان های جاسوسی ضد سوری را نیز در شوک تجربه یک شکست دیگر فرو برد.
پنهان ماندن پرواز طولانی سه شنبه گذشته بشار اسد از فاصله چند هزار کیلومتری بین روسیه و سوریه در حالی با موفقیت انجام گرفت که ماهواره های جاسوسی غربی و همچنین سامانه های شنود جهانی سازمان جاسوسی سیا در استرالیا و انگلیس و مراکز تجسسی ناتو، اصلی ترین تمرکز کسب اطلاعات خود را در چند سال گذشته بر منطقه خاورمیانه و رصد اقدامات نظامی و اطلاعاتی روسیه متمرکز کرده اند.
سازمان های جاسوسی غربی در حالی دومین شکست خود را در این باره متحمل شدند که 10 روز پیش رییس جمهوری روسیه اعلام کرد، این کشور و سوریه توانسته اند با جذب همکاری شرکای منطقه ای خود تمامی مراحل چند ماهه تدارک عملیات سنگین بمباران مواضع تروریست ها بویژه داعش رادر سوری از جمله انتقال خلبانان و کارشناسان نظامی و همچنین مهمات را بدون امکان اطلاع یافتن سازمان سیا با موفقیت عملی کنند.
تاکید رئیس جمهوری روسیه مبنی بر موفقیت در فریب سازمان جاسوسی سیا نشان داد که سازمان های اطلاعاتی غربی نتوانسته اند تا زمان نخستین پرواز بمباران جنگنده های روسی، از برنامه ریزی آن آگاه شوند.
وی گفته بود: عملیات بزرگی در نقل و انتقال تجهیزات و مهمات از پایگاه های نظامی انجام گرفت که با تدابیر اتخاذ شده پنهان ماند.
پوتین در مصاحبه اخیر خود با شبکه تلویزیونی «روسیه یک» اظهار داشت: با برنامه ریزی گسترده و تمرکز نیرو، انتقال تسلیحات، عملیات تجسسی و همکاری ائتلاف اطلاعاتی ضد تروریستی روسیه و سه کشور ایران - عراق و سوریه، مبارزه جدی با داعش را آغاز کردیم و به نتایج بسیار خوبی رسیدیم.
وی تصریح کرد: از مدت ها پیش برای آغاز عملیات در سوریه آماده شده بودیم و برنامه های مقدماتی تمرکز نیرو و تجمیع تسلیحات در مکان ها و زمان های از قبل تعیین شده و اقدامات تجسسی طولانی و فضایی هم انجام گرفت که همزمان اطلاعات منابع مختلف مقایسه شد و همچنین با مشارکت سوری ها و طرف های دیگر منطقه (متحدین سوریه) مرکز اطلاع رسانی ضدتروریستی در بغداد آغاز بکار کرد.
وی گفت: در نتیجه تبادل اطلاعات با مرکز بغداد، داده های بیشتری به دست آمد و به این ترتیب، عملیات زمینی سوریه و هوایی روسیه ناگهانی و تصادفی نیست، بلکه اجرای برنامه ها از پیش تعیین شده است.
پوتین درباره دلیل پنهان ماندن برنامه ریزی روسیه و سوریه برای همکاری نظامی ضد تروریستی و همچنین عملیات شلیک فروند 26 موشک از دریای خزر به مواضع تروریست ها در سوریه از نگاه سازمان های جاسوسی غرب و سیا، افزود: آنان کار خود را انجام می دهند و سیا هر چند یکی از بهترین ها در جهان است ولی نباید از همه چیز اطلاع داشته باشد و مورد شماتت واقع شود.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و ترکیه هفت کشور اردوگاه ضد سوری هستند که از پنج سال قبل عملیات جذب و تسلیح تروریست های تندرو و افراد مسلح را از کشورهای جهان با هدف براندازی حکومت سوریه به این کشور گسیل کردند.
براساس گزارش های انتشار یافته، هزاران خارجی از 87 کشور جهان حتی آمریکا و اروپا در چارچوب اعزام تروریست های خارجی به سوریه در صفوف گروههای تروریستی بویژه داعش می جنگند که سلطه خود را به عراق گسترش داده اند.
پس از آغاز همکاری نظامی سوریه و روسیه در بمباران مواضع تروریست ها، کشورهای اردوگاه ضد سوری با انتشار بیانیه رسمی در آنکارا، از مسکو خواستند که عملیات بمباران تروریست ها در سوریه را قطع کند که این موضوع توسط رییس جمهوری و «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه رد شد و حتی شمار پروازها بویژه سوخو 34 معروف به «تانک هوایی» با توان حمل هشت تن بمب و موشک، افزایش یافت.
نابودی حدود 700 موضع اصلی تروریست ها بویژه مراکز فرماندهی و اردوگاههای آموزشی و آغاز جابجایی گروه های تروریستی برای فرار از بمباران های هوایی و عملیات زمینی ارتش سوریه در کنار گریختن بسیاری از عوامل این گروه ها بویژه داعش از پایگاه های خود، بخشی از نتیجه 24 روز عملیات ضدتروریستی دمشق و مسکو است که به گفته پوتین یکی از دلایل موفقیت آن پنهان ماندن اجرای مراحل مقدماتی از دید سازمان های جاسوسی غربی بویژه سیا بوده است.

خودکشی روی پل استقلال +تصاویر

به گزارش سرویس کشکول جام نیوز، مرد میانسالی که اقدام به خودکشی از روی پل استقلال مشهد کرده بود، با تبحر و زیرکی تیم نجات آتش نشانی شهر مشهد نجات یافت.

این مرد که بنا به ادعای خودش علیرغم ترک کردن اعتیاد اش در کمپ ترک اعتیاد از سوی خانواده اش طرد شده بود در اقدامی با عبور از نرده های محافظ روی استقلال مشهد با آویزان شدن از ارتفاع 10متری اقدام به خودکشی کرده بود که با حضور تیم های تخصصی اورژانس اجتماعی و پلیس و گروه نجات ایستگاه شماره هفت آتش نشانی مشهد پس از ساعتی مذاکره با وی و تماس تلفنی با خانواده اش، نجاتگران آتش نشانی در اقدامی هماهنگ و غافلگیرانه با مهار وی روی نرده های پل این فرد را از مرگ حتمی نجات دادند.

در پی این اقدام ترافیک چند کیلومتری در دو طرف این گذرگاه بوجود آمده بود و مردم برای تماشای این اتفاق توقف کرده بودند.

گفتنی است این فرد مستاصل پس از نجات از مرگ توسط عوامل انتظامی بازداشت و به مقر انتظامی منتقل شد.

 


عکس: آخرین مکالمه واتس‌ آپی رکن‌ آبادی

حجت الاسلام محمدرضا زائری در آخرین پست اینستاگرامی خود آخرین مکالمه‌اش با غضنفر رکن‌آبادی را که در فاجعه منا مفقود شده است، منتشر کرد.

عکس: آخرین مکالمه واتس‌ آپی رکن‌ آبادی

حجت الاسلام زائری در اینستاگرام خود نوشت:

تصویر آخرین تماس من و دکتر رکن‌آبادی در واتس‌اپ.

نمی‌دانم بعد از گذشت این‌همه وقت چرا کسی از خود جوش و خروشی نشان نمی‌دهد و دستگاههای مسئول به‌روی خود نمی‌آورند! و نمی‌دانم دوستانی که در مقابل اظهار نگرانی و توجه من به برخی قرائن غریب حادثه موضع منفی داشتند الآن کجایند و چرا حرفی نمی‌زنند؟

خدایا به‌حق باب الحوائج علی اصغر سلام الله علیه خودت دلهای مضطرب و نگران را آرام کن...

عکس: آخرین مکالمه واتس‌ آپی رکن‌ آبادی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
{ بسمه تعالی }
باسلام واحترام فراوان به روسای سه قوه ومقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران چقدرخوب بود یک هیئت بازرسی مستقل ومتخصص وباایمان وباوجدان به تک تک استان های کشورجهت ارزیابی عملکرد مسئولین سفرمی کردند وازحال وروز ودرد مردم مقامات بلند مرتبه را درجریان مشکلات مردم بیشترقرارمی دادند.( امروزه استان وسیع خراسان شاهد درد ورنج میلیون ها انسان بلاتکلیف وسرگردان هستند بحران سوء مدیریت جامعه راملتهب کرده وبیش ازیک سال است شرکتها وموسسات مالی چون...(پدیده شاندیز – موسسه میزان – شرکت پردیسبان – شرکت برکت ... ) فقط دریک استان بیش از یک میلیون ایرانی مسلمان رادرگیر کرده متاسفانه مسئولین استان توان رفع مشکل را ندارند.باتشکربازنشسته مال باخته ( 6 / 8 /94 )
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار