شهردار زنجان با بیان اینکه بیش از 90 درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان از آب خام استفاده می‌شود، گفت: سرانه فضای سبز در زنجان 10.7 مترمربع است.
کد خبر: ۱۹۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 06 March 2016
حبیب یگانه در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه ارتقای سطح سرانه فضای سبز همیشه یکی از اولویت‌های مجموعه شهری بوده است، اظهار داشت: امسال حدود 7.8 هکتار به مساحت سرانه فضای سبز شهر زنجان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز در سطح شهر زنجان برابر برآوردهای انجام شده است، 10.7 متر مربع به ازای هر یک از شهروندان است، تصریح کرد: امیدواریم در سال 95 با نهضت درختکاری و توسعه فضای سبز بتوانیم حداقل 10 هکتار به سرانه فضای سبز اضافه کنیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز یکی از نیازهای عمومی است، تاکید کرد: با توجه به اینکه امروز با مشکل کمبود آب نیز مواجه هستیم و توسعه فضای سبز نیز نیاز عمومی است از این رو بحث هوشمند سازی فضای سبز و میزان مصرف آب از هم توجهات شهرداری زنجان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آبیاری فضای سبز شهر زنجان از آب خام استفاده می‌شود، ادامه داد: تمامی گسترش‌های فضای سبز در حال حاضر توسط شبکه آب خام تغذیه شده و در هیچ جایی از آب شرب شهری استفاده نمی‌شود.

یگانه با اشاره به اینکه امیدواریم سال آینده مصرف آب شرب شهری در فضای سبز به حد صفر برسانیم، گفت: واگذاری فضای سبز شهری به بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش از رویکردهای شهرداری زنجان در سال آینده است.

وی از برنامه‌ریزی برای کاشت 40 هزار اصله درخت خبر داد و گفت: طرح ایجاد گلخانه صنعتی آماده شده و مراحل آگهی فراخوان در دست اقدام است.

شهردار زنجان با اشاره به واگذاری شهربازی شماره یک بوستان ملت به بخش خصوص گفت: در این پروژه 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه انجام می‌شود.

وی از امضای تفاهمنامه بین شهرداری زنجان، منابع طبیعی استان و ثبت احوال استان زنجان خبر داد و گفت: بر اساس این قرارداد از سال 95 به ازای تولد هر نوزاد و به ازای ثبت هر ازدواج با همکاری هر سه دستگاه یک نهال در یکی از بوستان‌های شهر به نام همان فرد کاشته می‌شود.

یگانه این اقدام را یک اقدام مناسب فرهنگی عنوان کرد و گفت: با نهضت فضای سبز و کاشت درختان با مصرف آب کم و گونه‌های منطبق با اقلیم شهر زنجان شاهد گسترش فضای سبز خواهیم بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان نیز در این مراسم اجرای طرح زنجانرود در سه فاز خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و فازهای دوم و سوم با رویکرد بهتر از سبزینگی ادامه ‌می‌یابد.

اسرافیل نیازی با اشاره به لایروبی زنجانرود و حرکت آب تصریح کرد: بالغ بر یک هزار کامیون نخاله از سطح زنجانرود برداشته شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسب برای جلوگیری از ورود آشغال به زنجانرود انجام می‌شود، تصریح کرد: به منظور رفاه شهروندان ورودی مجزا برای زنجان با همکاری شهرداری زنجان طراحی و اجرا می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار