مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از وقوع دو هزار و ۸۲ فقره طلاق طی ۱۱ ماه سالجاری در این استان خبر داد و گفت: این تعداد طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۹۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 07 March 2016
احد جودی در گفتگو با مهر به وقایع چهار گانه طی ۱۱ ماه سال جاری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی این بازه زمانی ۱۹ هزار و ۷۶۱ مورد ولادت در استان زنجان رخ‌داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶۸ درصد رشد دارد.

وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی بیش از چهار هزار و ۵۱۹ واقعه وفات در استان زنجان رخ‌داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵۲ درصد رشد دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان از وقوع ۱۰ هزار و ۳۹۵ واقعه ازدواج طی ۱۱ ماه سال جاری در استان خبر داد و یاد آور شد: این تعداد ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته چند درصد کاهش داشته است.

جودی از وقوع دو هزار و ۸۲ فقره طلاق طی ۱۱ ماه سال جاری در استان زنجان خبر داد و گفت: این تعداد طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱.۵ درصد افزایش داشته است.

وی نسبت ازدواج به طلاق در استان زنجان طی سال جاری را برابر با پنج دانست و تصریح کرد: در بحث ازدواج و طلاق باید برنامه‌ریزی لازم لحاظ شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان میانگین سن ازدواج مردان در استان زنجان را ۲۸.۲ سال و در کشور بالاتر از ۲۹ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سن ازدواج در زنان زنجانی ۲۲.۹ معادل ۲۳ سال بوده که در کشور این میزان بیشتر است.

وی میانگین طلاق در استان زنجان در میان مردان را ۳۴ سال وزنان ۲۸ سال اعلام کرد.

جودی با اشاره به اینکه طلاق در طبقه مرفهین جامعه بیشتر از خانواده‌های پایین طبقه است، افزود: فقر علت طلاق نیست و بیشتر تحصیل کرده ها به سمت طلاق گرایش دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان ادامه داد: باید تحقیق و پژوهش در خصوص طلاق در استان صورت بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار