نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اشتباهات مکانیابی ساخت مسکن مهر در استان فارس و شهر شیراز نباید در ساخت و سازهای جدید تکرار شود.
کد خبر: ۲۱۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 13 April 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله اسد الله ایمانی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیركل و معاونان بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس نهاد بنیاد مسكن افزود: واگذاری برخی از امور ایجاد شهرهای جدید به بنیاد مسكن و ساخت و سازهای شهری توسط بنیاد مسکن باید با دقت بسیر انجام شود.

وی ادامه داد: نباید اشتباهات مسکن مهر مجدد تکرار شود زیرا باید در مرحله اول مقبولیت مکان ساخت و ساز را از دید مردم در نظر گرفت.

امام جمعه شیراز یادآور شد: بخشی از مسكن مهر شیراز اكنون در منطقه لپویی احداث شده و با اینکه هزینه های فراوانی انجام شده اما شاهد اقبال عمومی مردم نیستیم.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: البته باید هرگونه حرکت در بخش ساخت و ساز با رفتارهای کارشناسی همراه باشد که علاوه بر استقبال مردمی، منطقه مورد نظر بر خط زلزله و یا دیگر موارد طبیعی نباشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طول عمر ساختمان نیز از جمله موارد عمل به اقتصاد مقاومتی است، گفت: درجامعه امروز ما عمر مفید یک ساختمان حدود ۴۰ سال است در حالیکه استفاده از مصالح مطلوب افزایش طول عمر ساختمان را به همراه دارد که این مقاوم سازی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اجرای طرح های هادی در روستاهای فارس نیز گفت: طرح هادی یك سند معتبر برای توسعه است در واقع طرح هادی می تواند جلوی بسیاری از موازی كاری ها را بگیرد.

در ادامه این دیدار مدیر کل بنیاد مسکن فارس نیز گفت: تا كنون در دو هزار و ۲۷۶ روستای استان فارس طرح هادی تهیه شده و مطالعات تهیه طرح نیز در ۹۵ و هشت دهم درصد از روستاها به اتمام رسیده و تا نیمه نخست امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در استان فارس دارای طرح هادی می شوند .

عطاالله زمانی افزود: توسعه انبوه سازی و احداث مسكن شهری ، جلب مشاركت خیرین در احداث مجتمع های مسكونی ، واگذاری زمین برای تامین مسكن روستایی و توسعه فضای كالبدی روستاها با رویكرد گردشگری و... از مهمترین اولویت ها ما در سال جاری است.

وی تاکید کرد: عمل به اقتصاد مقاومتی را اولویت اصلی کارخود قرار داده ایم و تمامی برنامه ریزی ها متناسب با این مهم انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار