مسئول ستاد هفته كارگر مازندران گفت : تامين معيشت كارگران نخستين مشكل جامعه كارگري است به طوري كه 70 درصد كارگران در اين استان با حداقل حقوق زندگي مي كنند و با مشكلات زيادي مواجه هستند.
کد خبر: ۲۲۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 02 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، نصرت الله دريابيگي در آيين تجليل از كارگران نمونه غرب مازندران كه در شهرستان تنكابن برگزار شد ، افزود : كارگران و كارفرمايان دو بال توسعه كشور هستند و مي توانند در كنار هم رونق اقتصادي را در جامعه ايجاد نمايند.

وي اظهار داشت : پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي را ابتدا مديون امام خميني (ره) و سپس جامعه كارگري هستيم بنابراين بايد همه تلاش خود را براي رفاه و آسايش اين قشر زحمت كش به كار گيريم. 
دريابيگي با انتقاد از روند خصوصي سازي در استان ، خاطر نشان كرد : واحدهاي خصوصي شده جز اخراج كارگران و ايجاد فاصله طبقاتي ، كار ديگري انجام نداده اند و امنيت استان را به خطر انداخته اند.
وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي با اتحاد و همدلي بين كارگر و كارفرما در سايه دولت محقق خواهد شد ، تصرح كرد : بدهي دولت هاي گذشته به سازمان تامين اجتماعي ، خدمات بيمه اي كارگران را با مشكل مواجه كرده است و بايد هرچه سريعتر نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
مسئول ستاد هفته كارگر مازندران با انتقاد از اينكه در بخش صنوف بهره كشي از كارگران صورت مي گيرد ، بيان داشت : متاسفانه ملاك جذب كارگر در بخش صنوف زيبايي و خوش اندامي شده و معيار هاي ديگر كارگري كنار گذاشته شده است.
رييس انجمن صنفي كارگران ساختماني مازندران نيز در اين آيين گفت : كارگران ساختماني در استان در وضعيت بد معيشتي قرار دارند و بايد برنامه ريزي ها به گونه اي باشد كه از مشكلات آنها كاسته شود.
سيد هادي ساداتي با بيان اينكه بايد تامين امنيت شغلي ، بيمه و قراردادهاي كار براي كارگران عادلانه باشد ، افزود : امروز چرخه اقتصاد به نفع كارگر نيست و بايد تلاش كنيم تا عدالت در جامعه كارگري محقق گردد.
وي رعايت نشدن نكات ايمني در ساختمان ها را عامل بروز حوادث حين كار براي كارگران ساختماني مازندران اعلام كرد و اظهار داشت : بايد در اين زمينه آموزش هاي لازم به آنها داده شود.
ساداتي خاطر نشان كرد : طول عمر ساختمان هاي استان به دليل پايين بودن سطح دانش و آموزش مهارت هاي كارگران كاهش يافته و به 25 سال رسيده كه با رفع اين مشكل اين رقم به 60 سال خواهد رسيد.
براساس آمار ارائه شده از سوي انجمن هاي كارگران مازندران هم اكنون 42 هزار كارگر ساختماني استان زير پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند .
مدير كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مازندران با اشاره به نامگذاري امسال به نام اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل از سوي رهبر معظم انقلاب ، گفت : كار خوب ، توليد ، صرفه جويي در كار و ايمني كارگران مصداق بارز اقتصاد مقاومتي در حوزه كارگري است و همه كارگران بايد آن را رعايت نمايند.
كامران اصغري افزود : تعامل سازنده ميان كارگران و كارفرمايان مي تواند توسعه پايدار در كشور ايجاد نمايد و كشور را در حوزه اقتصادي خودكفا سازد.
وي با بيان اينكه تحريم هاي ظالمانه فشار زيادي بر واحد هاي توليدي وارد كرد ، اظهار داشت : اگر اين فشار ها كم نشود و حمايتي صورت نگيرد شاهد تعطيلي آنها خواهيم بود و همه چيز را از دست خواهيم داد.
اصغري خاطر نشان كرد : سياست هاي تبيين شده دولت رونق بخشيدن به اقتصاد كشور و خود محوري است بنابراين حمايت از واحدهاي توليدي نيمه تمام ، توسعه واحدهاي توليدي و حفظ موجوديت واحدهاي توليدي رادستور كار خود قرار داده ايم .
وي با انتقاد از مصرف توليدات خارجي در كشور ، يادآور شد : همه دلسوزان به نظام و ميهن اسلامي بايد از محصولات داخلي استفاده كنند تا رونق اقتصادي در كشور ايجاد شود .
در اين آيين از 77 كارگر نمونه غرب مازندران تجليل به عمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار