مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:
از آغاز سال 95 تاکنون 534 هزار و 500 راس دام بر ضد بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۲۲۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 12 May 2016
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری تب برفکی گفت: از آغاز سال 95 تاکنون 534 هزار و 500 راس دام بر ضد بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.
محمد رشید کرمی ضمن تاکید بر کنترل بیماری تب برفکی در استان زنجان تعداد تلفات دام‌های ناشی از بیماری تب برفکی را 163 دام اعلام و افزود: اکثر این تلفات بین دام‌های سبک روی داده است که از چند وقت پیش هیچ تلفاتی بین دام‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری تب برفکی اضافه کرد: از آغاز سال 95 تاکنون 510 هزار راس دام سبک در استان زنجان واکسینه شده‌اند.

کرمی تعداد دام‌های سنگین واکسینه شده بر ضد بیماری تب برفکی را طی سال جاری 34 هزار و 500 راس اعلام و تاکید کرد: واکسینه کردن و همچنین اقدامات بهداشت و قرنطینه ای در پیشگیری از شیوع بیماری بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی کنترل کانون‌های آلوده به بیماری تب برفکی و همچنین دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی را از جمله اقداماتی دانست که در پیشگیری از گسترش بیماری تب برفکی در استان زنجان تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه عوامل دیگری به غیر از واکسیناسیون هم در پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی نقش دارند، ادامه داد: رعایت اقدامات بهداشت و قرنطینه‌ای، ضدعفونی دامداری‌ها و جلوگیری از رفت و آمد افراد متفرقه به دامداری‌ها از جمله اقداماتی هستند که در پیشگیری از شیوع بیماری تاثیرگذار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار