رها بیلیر:
مسئول مرکز نمایشگاهی فیاپ (فدراسیون بین المللی هنر عکاسی) در ترکیه گفت: جشنواره عکس در حوزه سلامت روان موجب می شود، عکاسان با تحرک و انگیزه ای بیشتر نسبت به عکاسی در این حوزه اقدام و عکس ها جدیدی را تولید کنند.
کد خبر: ۲۲۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵ 12 May 2016
رها بیلیر روز چهارشنبه در حاشیه داوری عکس های ارسالی هنرمندان ایرانی و خارجی به چهارمین دوره جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در زنجان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به طور معمول جشنواره های عکاسی دنیا با موضوعات مرتبط برگزار می شود و برای اولین بار در دنیاست که جشنواره ای با موضوع سلامت روان برگزار می شود و در حقیقت از این نوع الگو برای معرفی سلامت روان استفاده شده است.
وی اظهار کرد: عکاسی در حوزه سلامت روان بسیار سخت است و در حالی که عکاسان برای موضوعات عادی عکس های آرشیوی خود را مورد استفاده قرار می دهد، اما برای این حوزه مجبور به عکاسی هستند.
بیلیر افزود: در دنیا ساده است که با استفاده از هنر عکاسی مفاهیم لازم را به مردم آموزش داد و مردم حوصله مطالعه ندارند و به دنبال راه هایی ساده مانند عکس برای گرفتن اطلاعات مورد نیاز خود هستند.
وی بیان کرد: پس این موضوع (جشنواره سلامت روان) می تواند مردم را بیش از گذشته نسبت به این مهم معطوف کند و وقتی نمایشگاهی در ایران و سایر کشورهای جهان برپا می شود اهمیت سلامت روان را به مردم گوشزد می کند.
این داور بین المللی افزود: این به معنای آن است که این جشنواره فقط جشنواره معمولی نیست و می تواند در حقیقت کارگاه آموزشی باشد و به نوبه خود اهمیت بسزایی دارد.
بیلیر افزود: وقتی مردم این نوع عکس را می بینند،بیشتر درخصوص موضوع سلامت روان خود و دیگران آگاهی می یابند و این در واقع دارویی برای درمان جامعه به شمار می رود.
وی بیان کرد: 16 هزار عکس به این جشنواره ارسال شده که عکاسان حرفه ای داخلی و خارجی در آن شرکت کردند که کار انتخاب عکس های برتر را نیز با مشکل مواجه می کند.
داور جشنواره عکس سلامت روان خاطر نشان کرد: این جشنواره باید چندین دوره برگزار شود تا عکاسان با آن ارتباط بیشتری برقرار کنند.
بیلیر تاکنون داروی جشنواره عکس در 30 کشور را برعهده داشته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار