مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از ارسال 590 اثر به دبیرخانه همایش «لبیک یا حسین‌(ع)» این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 14 May 2016
حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امشب در مراسم اختتامیه همایش «لبیک یا حسین‌(ع)»، اظهار کرد: استان زنجان ویژگی‌های بسیار قابل تأملی دارد، اما برجسته‌ترین این ویژگی‌ها، پایتخت شور و شعور حسینی بودن این استان است.
وی با اشاره به اینکه لقب پایتخت شور و شعور حسینی مدال پرافتخار برای مردم زنجان است و همین امر انتظار از مردم زنجان را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: این لقب و اعتقادات دینی مردم موجب می‌شود که امورات مختلف مردم استان از جمله سبک زندگی، تعاملات مردم زنجان تحت تأثیر قرار گرفته و تلاش کنند که زندگی خود را بر اساس همین لقب تطبیق دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی نیز بر اساس مأموریت‌های خود اقداماتی را در این زمینه انجام می‌دهد، اضافه کرد: این اقدامات در عرصه‌های مختلف مدیریتی، پژوهشی، آموزشی و … فعالیت‌های تبلیغات اسلامی انجام و اجرایی می‌شود.
صفی‌یاری با اشاره به اینکه برای استفاده از ظرفیت‌های استان در این بخش از ماه محرم سال گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری اجرای همایش «لبیک یا حسین‌(ع)»، انجام و فراخوان آن منتشر شد، افزود: خوشبختانه استقبال خوبی در این عرصه انجام شد و آثار رسیده از مناطق مختلف کشور حتی خارج از کشور نیز به دبیرخانه همایش ارسال شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه فراخوان اعلام شده با هدف نگاه عمقی و معرفتی به واژه «لبیک یا حسین‌(ع)» برگزار شد، گفت: در برگزاری این همایش به ۱۲ موضوع و محوری با موضوع امام حسین‌(ع) توجه شده و مورد تأکید قرار گرفت.
وی با اشاره به برخی از محورهای همایش «لبیک یا حسین‌(ع)»، بیان کرد: لبیک یا حسین‌(ع) عرفان و حماسه، لبیک یا حسین‌(ع) از ادعا تا عمل، لبیک یا حسین‌(ع) مقابله با تفکرات تکفیری از جمله محورهای این همایش بود.
صفی‌یاری با بیان اینکه طبق فراخوان اعلام شده از استان‌های مختلف نیز استقبال از برگزاری این همایش مطلوب بود، تصریح کرد: در همین زمینه ۵۹۰ اثر از ۱۹ استان به زنجان و دبیرخانه همایش ارسال شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با انتشار فراخوان آثار مربوط به همایش از استان‌های زنجان، تهران، اصفهان، گیلان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، همدان، بوشهر، قم، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، پاکستان، کهگیلویه و بویراحمد، اذربایجان غربی، کردستان، کرمان، قزوین به دبیرخانه ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه آثار مختلفی در رشته‌های مختلف مقاله، روزنامه دیواری، آثار خوشنویسی،داستان و داستانک و … ارسال شد، افزود: شورای هیأت‌ مذهبی، کانون مداحان، هیأت داعیان کمیل، حوزه هنری، مؤسسه قرآنی کلمه‌النور از جمله دستگاه‌هایی بودند که در برگزاری این همایش همکاری کردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار