در گفتگو با تابناک زنجان مطرح شد;
یک مقام مسئول در استان زنجان با تاکید بر الزام بانکها به پرداخت وام 10 میلیون تومانی ازدواج گفت: بانکها موظف به پرداخت وام ازدواج در چهارچوب قانون هستند.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰ 29 May 2016
در ماههای اخیر نمایندگان نهم دوره مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه‌ی بودجه 95 کل کشور تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را برای هر یک از زوجین جوان تا مبلغ 100 میلیون ریال افزایش دادند.

خوشبختانه بر طبق این موصوبه مجلس شورای اسلامی مقرر شده است تا تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین از 30 میلیون ریال به 100 میلیون ریال افزایش یابد.

با این حال از ابتدای اعلام این مصوبه بانکهای کشور نسبت به آن موضع گرفته و انجام آن را غیرممکن دانستند بطوری که در همان ابتدای طرح شدن موضوع رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها در گفتگو با رسانه ها در مخالفت با این مصوبه اظهار داشته بود: افزایش سه برابری تسهیلات ازدواج در بودجه 1395 با توجه به منابع محدود قرض‌الحسنه بانک‌ها نمی‌تواند عملیاتی شود برای اینکه بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات مذکور، منابع مالی محدودی دارند. این اظهارنظر عبدالناصر همتی، نشان می دهد که مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال جاری مبنی با افزایش سقف وام ازدواج هر زوج به 100 میلیون ریال اجرایی نیست.

با توجه به این مخالفتها و نهایی شدن پرداخت وام 100 میلیون ریالی به زوجین جوان احتمال می رود تا بانکهای استانی در اجرای این مصوبه کارشکنی هایی داشته باشند.

در این رابطه یکی از مسئولین اقتصادی استان زنجان در گفتگو خبرنگار تابناک زنجان اظهار داشت: گرچه هنوز ابلاغ رسمی و شیوه نامه پرداخت این تسهیلات جدید ازدواج به بانکهای استانها ابلاغ نشده است اما در هر صورت بانکهای استانی موظف به اجرای آن خواهند بود.

این مقام مسئول که خواستار عدم انتشار نام خود بود افزود: خوشبختانه این تسهیلات از نوع تسهیلات قابل سیاست گذاری از سوی بانکهای عامل استانی نیست و بانکها موظف به اجرای سیاستهای ابلاغی از سوی پایتخت هستند.

خوشبختانه با توجه به اظهارات این مقام مسئول می توان انتظار داشت که در ماههای آینده پرداخت وام های جدید ازدواج به زوجین جوان زنجانی با مشکلی روبرو نشود تا حداقل این وام ها شاید بتواند روند رو به کاهش ازدواج در استان را متوقف نماید.

با این حال لازم به ذکر است که تابناک زنجان آماده انتشار و پیگیری مطالبات و شکایتهای زوجین جوان از کارشکنی های احتمالی در پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی به زوجین جوان زنجانی می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار