مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از برگزاری جشنواره ملی آش با هدف جذب گردشگر داخلی و خارجی خبر داد.
کد خبر: ۲۶۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 19 July 2016
یحیی رحمتی امروز در جلسه کار‌گروه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان اظهار داشت: جشنواره ملی آش ایرانی در استان زنجان از هشتم تا دوازدهم شهریور در مجموعه تفریحی و گردشی گاوازنگ به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امسال روند خاصی را در این جشنواره دنبال می‌کنیم که نسبت به سال گذشته بهتر و در جذب گردشگر رونق بیشتری داشته باشد تصریح کرد: اهداف مهمی را در این جشنواره لحاظ کردیم که علاوه بر معرفی استان و غذاهای سنتی که فلسفه اجرایی این جشنواره است به دنبال دو هدف دیگر برای جذب گردشگر هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هدف عمده امسال این جشنواره ورود گردشگر از استان‌های هم‌جوار و ورود گردشگر خارجی به استان است و در حاشیه این جشنواره ارائه محصولات صنایع دستی و آداب و رسوم و الگوهای فرهنگی در دستور کار است.

وی عنوان کرد: آش یکی از 8 جاذبه جذب گردشگر در کشور است که ضرورت دارد تمامی دفاتر خدمات سفر بین‌المللی وارد این حوزه شوند و با تبلیغات و تهیه بروشور این جشنواره در سطح ملی برگزار شود.

رحمتی ابراز کرد: امسال برنامه‌های جشنواره در 2 بخش از جمله غرفه‌های پخت آش و بخش رقابتی و تشکیل دبیر‌خانه دائمی برای جشنواره ملی آش است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم گروههای جدید شرکت‌کننده در یازدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی در استان زنجان افزایش یابد گفت: در این راستا برگزاری نمایشگاه عکس آشهای ایرانی، اجرای برنامه‌های شبهای فرهنگی استانهای شرکت کننده و غرفه‌های فروش صنایع دستی، اجرای برنامه‌های شاد در محل سینما رو‌باز مجموعه گاوازنگ و طرح گذر از تابستان از سبزه‌ میدان تا میدان انقلاب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: پخت آش نذری از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که هزینه کرد بخشی از درآمد حاصل از فروش آن صرف امور خیریه می‌شود.

وی عنوان کرد: هم‌زمان با  برگزاری جشنواره آش در استان زنجان جشنواره بازار از 10 مرداد تا 10 مهرماه در استان برگزار می‌شود.

رحمتی به برنامه‌های دبیرخانه دائمی جشنواره ملی آش ایرانی اشاره کرد و گفت: هدایت جریان معرفی و فضاهای مجازی به سوی محتوا و غنی‌سازی، طراحی پوستر و تهیه نماد هویت سازمانی جشنواره، طراحی و راه‌اندازی سایت جشنواره، فراخوان سراسری پیش‌بینی گروه داوری و محل اسکان شرکت‌کنندگان، تقویت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و مدیریت ترافیک توسط راهنمایی و  رانندگی و تامین آب شرب و بهداشتی مورد نیاز از جمله برنامه‌ها این دبیرخانه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار