همزمان با هفته بهزیستی ، اولین کارگاه آموزشی ظرفیتهای یادگیری در کودکان ذهنی تربیت پذیر و آموزش پذیر ویژه کارشناسان و مربیان مراکز روزانه و شبانه روزی وابسته به سازمان بهزیستی در محل سالن اجتماعات اداره بهزیستی اردکان برگزار گردید .
کد خبر: ۲۶۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 19 July 2016
به گزارش تابناک یزد،در این کارگاه آموزشی کارشناسان و مربیان مراکز تحت نظارت بهزیستی با ظرفیتهای یادگیری در کودکان ذهنی و روش های بهره مندی از این روشها آشنا شدند .
محدثه حکیمی، روانشناسی درحاشیه برپایی این کارگاه در گفتگو با ایرنا هدف از آموزش کودکان کم توان ذهنی را ، کشف و رشد توانمندی های مددجویان کم توان ذهنی ، جبران ناتوانایی ها و نقایص شناختی، حرکتی و اجتماعی مددجویان کم توان ذهنی از طریق فعالیتهای حرفه ای، آماده سازی مددجویان برای کسب استقلال نسبی در حرفه و فعالیت های اجتماعی مربوط به آن دانست.
وی ، فراهم آوری امکان ادغام مددجویان مبتلا به ناتوانایی های هوشی در جامعه از طریق فعالیت های حرفه ای ، فعال کردن خانواده های این افراد در امر آموزش و توانبخشی فرزندان به روش های گوناگون از جمله همکاری در آموزش، تعیین اهداف، تصمیم گیری های مختلف دانست.
حکیمی گفت: 4 مرکز روزانه جسمی حرکتی ، کودک کم شنوا و ناشنوا ،حرفه آموزی معلولان ذهنی و معلولان ذهنی زیر 15 سال و 2 مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان و معلولان ذهنی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان اردکان مشغول کار می باشند.
همچنین به مناسبت هفته بهزیستی مدیر و مربیان مهد کودک اردکان با رئیس بهزیستی دیدار کردند.
در این دیدار امیرولی عضد زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان ضمن تشکر از مدیر و مربیان مهد کودک بخاطر حضور برای تبریک هفته بهزیستی گفت: کـــــودکان پر ارزش ترین سرمایه های هر جامعه اند و از این رو توجه به نیازهای آنان وفراهم کردن شرایط مناسب برای زندگی بهتر آنها از معیارهای توسعه هر کشور به شمار می رود و یکی از نیازهای اساسی کودکان آموزش است که بهره مندی از آن حق همه کودکان می باشد.
در ادامه این دیدار نونهالان پس از قرائت قرآن و سرود خوانی با تقدیم شاخه های گل از رئیس بهزیستی تقدیر کردند.
در پایان رئیس اداره بهزیستی اردکان هدایایی به رسم یادبود به کودکان اهدا نمود.
در حال حاضر تعداد 16 مهد کودک در شهرستان مجوز خود را از بهزیستی دریافت کرده اند.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار