فرماندار شهرستان البرز گفت: تدوین سند آمایش صنعت، تهیه سند کاهش آسیب های اجتماعی، راه انداز موزه صنعت، توجبه به محیط زیست وتامین آب از اولویت های امسال فرمانداری البرز است.
کد خبر: ۲۸۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 18 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، رضا عسگری روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل فرمانداری باتشریح خدمات دولت در سال های گذشته و اولویت های شهرستان برای حرکت در مسیر توسعه اظهارداشت: دولت در شرایط سختی مسئولیت پذیرفت و با همه مشکلات ناشی از تحریم و رکود اقتصادی توانسته است خدمات خوبی به مردم ارائه کند.

فرماندار شهرستان البرز بیان کرد:درشرایطی که تیم دیپلماسی ماموریت مذاکره را بر عهده داشت و با رعایت همه خطوط قرمز در مسیر گفتگویی عزت مندانه گام برداشت در بالاترین وضعیت مورد نقد رسانه ها و آماج حملات متعدد منتقدین حتی رسانه ملی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در عرصه اقتصادی شاید در دولت های قبل در شرایط بدتری هم قرار داشتیم اما رسانه ها مطرح نکردند و شاید اگر درآن زمان عنوان می شد امروز بسیاری از این مشکلات را نداشتیم اما دولت باظرفیت بالای نقدپذیری بستری فراهم کرده که با همه مشکلات و سختی هایی که در مذاکرات حاکم بود کار بزرگی صورت داد و انتقادها را نیز پذیرفت.

عسگری اضافه کرد: در موضوع فیش های حقوقی هم شرایطی را ایجاد کردند تا همه مشکلات را به نام دولت تمام کنند هرچند بخشی از مشکلات ناشی از قانون و بخشنامه ها بود اما دولت با صبوری و سعه صدر انتقاد را پذیرفت و عذرخواهی کرد و عده ای نیز برکنار شدند.

وی گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال شده و در حوزه سلامت کارهای مهمی اجرایی شده و شرایط اقتصادی رو به بهبود است و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز کارهای ارزشمندی انجام شده است.

فرماندار البرز اظهارداشت: در محیط زیست دولت بسیار حساس وارد کار شده و تهدیدات زیست محیطی مهار شده و این رویکرد با جدیت ادامه دارد.

سند آمایش صنعت تهیه می شود

عسگری با ارائه گزارشی از اولویت های شهرستان در سال جاری تصریح کرد: با تشکیل میز صنعت در شهرستان البرز با حضور تشکل های کارگری و کارفرمایی زمینه بررسی مشکلات و جمع آوری اطلاعات دقیق و ضروری در صنایع فراهم شده است.

آبیاری مدرن دو هزار هکتار اراضی شهرستان البرز

فرماندار البرز گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی امسال با اختصاص یک میلیارد تومان برای آبیاری مدرن اقدام خواهیم کرد و پیش بینی می کنیم دو هزار هکتار از اراضی تحت پوشش ابیاری تحت فشار قرار گیرد.

سال گذشته بدون هیچ تجمع کارگری در البرز

وی بیان کرد: در شرایطی که بیشترین واحدهای صنعتی در البرز قرار دارد و بالاترین آمار واحدهای بحرانی و مشکل دار مربوط به این شهرستان است و معوقات نیز بالاست اما با مدیریت منطقی توانستیم سال گذشته را بدون هیچ تجمع کارگری سپری کنیم و عزم جدی داریم با پیگیری لازم برای حل مشکلات گام برداریم.

سند کاهش آسیب های اجتماعی در دست تدوین است

عسگری تصریح کرد: سند کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان البرز در دست تدوین است و این کار مهم با نگاهی به اسناد بالادستی تهیه می شود تا با برنامه حرکت کنیم و به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: سند آمایش صنعت شهرستان نیز در دست تهیه است و با کمک گرفتن از نیروهای زبده دانشگاهی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین امیدواریم به اطلاعات جامع، مدون و درستی در بخش صنعت دست یابیم.

راه اندازی موزه صنعت

عسگری اضافه کرد: اولین شهر صنعتی کشور در البرز قرار دارد و در این راستا درصددیم موزه صنعت را در این شهرستان راه اندازی کنیم.

وی یادآورشد: مطالعات راه اندازی این موزه در البرز فراهم شده و می تواند شاخص خوبی برای معرفی کالاهای تولید شده در استان باشد.

الوند صاحب بیمارستان دولتی می شود

فرماندار شهرستان البرز اظهارداشت: با مشارکت و همراهی شورا و شهرداری الوند با اهداء ساختمان عملیات راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی در الوند در هفته دولت آغاز می شود.

وی اضافه کرد: این بیمارستان در مدت دوسال ساخته می شود که تاکنون ۱۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد و تکمیل آن نیز ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

عسگری تصریح کرد: در شهر محمدیه نیز در حال دریافت مجوز ۲۱۵ هستیم  تا ساخت بیمارستان در این شهر عملیاتی شود و مرکز همودیالیز الوند نیز با ۱۷ تخت با همکاری اوقاف آماده بهره برداری است که می تواند خدمات مناسبی به بیماران ارائه کند.

۵ هزار مسکن مهر واگذار می شود

فرماندار البرز تصریح کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان چندین طرح مهم افتتاح خواهد شد که واگذاری ۵ هزار واحد مسکن مهر از آن جمله است.

وی اضافه کرد: مسکن مهر که مورد انتقاد وزیر هم قرار گرفت اشکالات زیرساختی زیادی دارد اما دولت خود را ملزم و متعهد به خدمت در هر شرایی می داند لذا بسیاری از خدمات زیرساختی در شهرک مهرگان با هزینه زیاد اراتئه شد و برای نمونه خط انتقال آب شرب از بیدستان به طول ۱۸ کیلومتر عملیاتی شده و سایر نیازهای شهرک در حال برطرف شدن است.

عسگری گفت: دو حلقه چاه وارد مدار شده و ۴ حلقه دیگر در دست اجراست تا آب شرب بیدستان، شریفیه و محمدیه تامین شود که دو میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان و ۴ میلیارد تومان اعتبار ملی پیش بینی شده است که در سفر هیئت دولت قطعی خواهد شد.

حل مشکلات زیست محیطی در البرز اولویت دارد

وی اضافه کرد: حل مشکلات زیست محیطی البرز در اولویت قرار دارد و ساخت تصفیه خانه در شریفیه در حال مطالعه است.

ساخت سینما در الوند پیگیری می شود

عسگری نبود سینما در شهر الوند را از نیازهای مردم منطقه دانست و یادآورشد: بخش خصوصی برای راه اندازی سینما در تالار شهر اعلام آمادگی کرده و ساخت پردیش در بوستان ۲۲ هکتاری مهرگان و الوند در دست بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار