کد خبر: ۳۰۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 28 September 2016
 مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه به طور متوسط سالانه ۲۲ هزار تولد در زنجان به ثبت می‌رسد گفت: آمار ازدواج نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ مورد در سال است.

احد جودی شامگاه سه‌شنبه در مراسم "هر تولد یک درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار" با بیان اینکه در سالهای گذشته آمار دقیق جمعیتی نظیر چهار واقعه وجود نداشت اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر 99.8 درصد آمار و اطلاعات جمعیتی استان به درستی به ثبت می‌رسد.

وی به اجرای طرح "پوشش" در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته تعداد زاد و ولد و غیره به هیچ عنوان کنترل نمی‌شد ولی با اجرای طرح مذکور این امر عملیاتی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با تاکید بر اینکه 45 درصد از زاد و ولد به وقوع پیوسته در استان به درستی مدیریت می‌شود بیان کرد: ارائه آمار دقیق لازمه برنامه‌ریزی صحیح و قابل اجرا است.

وی صدور کارت هوشمند برای شهروندان را در مدیریت درست جمعیتی تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: آمارهای دقیق چهار واقعه موجود در ثبت احوال منابع خوبی برای سازمانها به منظور انجام برنامه‌ریزیها است.

جودی اجرای طرح "هر تولد یک درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار"را اقدام فرهنگی ویژه‌ای عنوان کرد و گفت: در ادبیات مردم ما طبیعت و درخت از جایگاه خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه طرح مذکور برای نخستین بار در زنجان اجرایی می‌شود بیان کرد: امیدواریم طرح "هر تولد یک درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار" به صورت کشوری در تمامی استانها اجرایی شود.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه اجرای طرح مذکور آشتی معنوی بین درخت، فضای سبز و انسان برقرار می‌کند یادآور شد: با تولد هر نوزاد و هر ازدواج حداقل باید یک درخت کاشته شود در این صورت سالانه بیش از 50 هزار اصله درخت در زنجان کاشته می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار