ظهرابی:
تابناک: مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: تلاش تعدادي از صنايع آلاينده براي فرار از قانون با فشارهای سیاسی و اجتماعی بي‌نتيجه بود و نظارت بر صنايع جدی‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 06 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا حمیدرضا ظهرابی، با اشاره به برنامه‌ریزی براي انتخاب يك سفير محيط زيستي از میان چهره‌های شاخص و محبوب اصفهان اظهار کرد: ورزشکاران اصفهان جز پیشتازان محیط زیست بوده‌اند و تیم ذوب‌آهن اصفهان نیز از سال گذشته با نماد یکی از حیوانات در معرض انقراض و کمیاب کشور «گاندو» (تمساح پوزه کوتاه ایرانی) وارد زمین مي‌شود.

وی هم‌چنين با بيان اينكه برنامه‌ها و مراقبت از محیط زیست در سال جاري با همان شدت گذشته خواهد بود، ادامه داد: برنامه پایش، مراقبت و نظارت‌ها ادامه خواهد داشت و نظارت بر صنايع جدی‌تر از گذشته دنبال خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان افزود: خوشبختانه تعدادي از صنايع آلاينده، سال گذشته تلاش داشتند با فشارهای سیاسی و اجتماعی از قانون فرار كنند تاکنون و با تلاش مسئولان استان کاری از پیش نبرده‌اند و قطعاً در سال جاری با همراهی بیشتر استاندار و قوه قضائیه استان اين اقدامات بی‌نتیجه خواهد ماند.

ظهرابی با تاکید بر بحث ریزگردها گفت: در سال جاری موضوع مهم ریزگردها و ذرات معلق در دستور کار محیط زیست قرار گرفته است و بیابان‌زدایی نیز در کنار ریزگردها و در راستای آن دنبال می‌شود، اداره كل محيط زيست برای حل این موضوع با همکاری دانشگاه‌های استان به جمع بندی‌هایی رسیده‌ است و در یک برنامه تدوین شده برای کاهش غبار محلی اقدام خواهد شد.

وی منشأ ذرات معلق اصفهان را طبیعی و غیرطبیعی دانست و ادامه داد: صنایع مستقر در شرق اصفهان از جمله کارخانه‌های گچ و سیمان، کوره‌های آجرپزی و... منابع تولید گرد و غبار هستند و در کنار آن‌ها صنایع ذوب فلزات، حمل و نقل و ترافیک و ساخت و سازها از عوامل موثر بر افزایش گرد و غبار بر فراز اصفهان است.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان به استفاده از پساب برای احیای زاینده‌رود اشاره کرد و گفت: خروج چهار مترمکعب پساب تولیدی از تصفیه‌خانه اصفهان و شهرک‌های اقماری اصفهان یک منبع قابل توجه برای احياي رودخانه، تالاب گاوخونی و جلوگیری از بیابان‌زایی است و در حال حاضر براي مديريت و تعيين اولويت پساب‌ها برنامه‌ريزي در حال انجام است.

ظهرابی با بيان اينكه شرکت آب منطقه‌ای در برنامه‌های آتی استفاده از پساب تاکید دارند و باید این پساب در راه بیابان‌زدایی و احیای گاوخونی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اولویت سال جاری محیط زیست استان اصفهان بی‌شک بحث مقابله با ریزگردها است و برای این کار تمام دستگاه‌های مرتبط مسئوليت دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار