کد خبر: ۳۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷ 08 November 2016

به گزارش تابناک یزد،سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار کرد: 448 هزار و 945 واقعه ازدواج در هفت ماهه امسال در کشور به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.6 درصد افزایش داشته است.

سیف‌الله ابوترابی در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیران‌کل ثبت‌احوال استان زنجان، در جمع خبرنگاران، آماری از میزان ثبت وقایع حیاتی در کشور ارائه و اظهار کرد: با مراجعه به آمار وقایع حیاتی مشاهده می‌شود که جمعیت کشور تا پایان مهرماه امسال 80 میلیون و 393 هزار نفر و نرخ رشد جمعیت در کشور بدون احتساب مهاجرت 1.43 درصد بوده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان‌رضوی استانی‌هایی هستند که دارای بیشترین نرخ رشد جمعیت بوده و استان‌های گیلان، مازندارن و مرکزی نیز کم‌ترین نرخ رشد جمعیت را دارند.

این مسئول اظهار کرد: طی هفت ماهه امسال در کل کشور، 906 هزار و 585 واقعه ولادت به ثبت رسیده که این رقم با کاهش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان‌رضوی بیشترین میزان ثبت ولادت و استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی نیز کم‌ترین میزان ثبت ولادت را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در هفت ماهه امسال 211 هزار و 720 واقعه وفات در کشور به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مسابه سال گذشته 1.5 درصد کاهش داشته است و استان‌های چهارمحال و بختیاری، گیلان و آذربایجان‌شرقی دارای بیشترین میزان ثبت فوت و استان‌های البرز، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر دارای کم‌ترین میزان ثبت فوت هستند.

وی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تومورها و بیماری‌های دستگاه تنفسی عمده‌ترین علل فوت در کشور طی هفت ماهه امسال گزارش شده است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون میانگین سن ازدواج در کل کشور 28.6 برای مردان و 23.9 برای زنان گزارش شده است. میانگین سن طلاق در کشور نیز 35.8 سال در بین مردان و 30.9 سال در بین زنان است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور اظهار کرد: در هفت ماهه اول امسال 102 هزار و 81 واقعه طلاق در کشور به ثبت رسیده است که با افزایش ۵.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است و استان‌های البرز ، گیلان، خراسان‌رضوی و کرمانشاه بیشترین میزان طلاق و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز کم‌ترین میزان طلاق را دارند.

وی تصریح کرد: میانگین طول مدت زندگی مشترک در طلاق‌های ثبت شده طی هفت ماهه امسال در کشور 8.6 سال بوده است و 11.3 درصد زوج‌ها دوام زندگی کمتر از یک سال داشته‌اند و در مجموع 45.5 درصد طلاق‌ها مربوط به پنج سال نخست زندگی مشترک بوده است.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای پروژه کارت ملی هوشمند تاکنون ۱۷ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۶۵۵ کارت ملی تکمیل ثبت‌نام شده‌اند و در مجموع ۱۱ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۳۳ کارت ملی هوشمند تاکنون صادر شده است. همچنین در هفت ماهه اول امسال از بین ۹ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۶۱۱ کارت ثبت‌نام شده، ۴میلیون و ۴۲۶ هزار و ۵۵۸ کارت هوشمند ملی در کشور صادر شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار