یک محقق و پژوهشگر;
بر اساس آمارها ۷۱ درصد کاربران بدون فکر کردن ، به درخواست‌هایی که از جانب کاربران اینترنتی مجهول الهویه که دارای اسامی یا تصاویر خانم ها و دختران باشند پاسخ مثبت می دهند.
کد خبر: ۳۴۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 23 December 2016
نوید کمالی محقق و پژوهشگر فضای مجازی در یادداشتی در مورد شیوه های رایج  مهندسی اجتماعی و جمع آوری اطلاعات توسط مجرمان اینترنتی نوشت:

شاید هر یک از شما بدلیل نوع فعالیت های علمی ، اقتصادی ، اجتماعی یا حتی سیاسی و فرهنگی خود از ابزارهای ارتباط الکترونیکی زیاد استفاده کنید اما خوب است که در هنگام استفاده از اینگونه ابزارهای پر خطر مواظب امنیت خود باشید زیرا هیچ وقت تبهکاران ٬ مجرمین و جاسوس ها با چهره واقعی خودشان با شما روبرو نمی شوند!

بطور مثال این پست الکترونیکی برای بنده ارسال شده است و در آن فردی با نام « ندا ادیب » بدلیل عدم پاسخگویی بنده !!! درخواست یک ارسال یک شماره تماس ، غیر از شماره تماس عمومی و رسانه ای بنده را نموده است!

جعل هویت زنان محبوبترین شیوه کلاهبرداری اینترنتی است / 71 درصد کاربران فریب هویت های جعلی را می خورند

در نگاه اول این ایمیل یک نامه معمولی جلوه می کند که از سمت مخاطبی عمومی ارسال شده است و چون فرستنده از نام یک خانم‌ بهره برده است ، متاسفانه غالب افراد فورا به درخواست‌های اینچنین پاسخ مثبت می دهند!

اما بنده با بررسی کدهای پشت نامه دریافتم که فرستنده نامه ها از یک سرور جعلی و در حجمی انبوه اقدام به ارسال این درخواست نموده است و بنا بر برآورد و تحلیل بنده هدف مغز متفکر پشت این حمله، جمع آوری بانک اطلاعاتی از شماره تماس های ثانویه احتمالی برخی فعالین فضای مجازی است.

پی نوشت : بر اساس آمارها ۷۱ درصد کاربران بدون فکر کردن ، به درخواست‌هایی که از جانب کاربران اینترنتی مجهول الهویه که دارای اسامی یا تصاویر خانم ها و دختران باشند پاسخ مثبت می دهند حال تو خود بخوان حدیث مفصل ازاین مجمل! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار